Dipòsit Digital de Documents de la UAB 3 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
12 p, 1007.3 KB Gamification in Ecology-Oriented Mobile Applications-Typologies and Purposes / Torres-Toukoumidis, Angel (Universidad Politécnica Salesiana del Ecuador) ; Vintimilla León, Diego (Universidad Politécnica Salesiana del Ecuador) ; De-Santis, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; López-López, Paulo Carlos (Pontificia Universidad Católica del Ecuador)
Mobile applications viewed as digital social change tools are focused on sustainable development, particularly in topics that address ecology and the environment. In this research, the aim is to systematize a review of the 10 most downloaded mobile applications in this context, but deepening on those that use game elements in their interface, organizing them according to components, mechanics and playful dynamics. [...]
2022 - 10.3390/soc12020042
Societies, Vol. 12 Núm. 2 (2022) , p. 42  
2.
19 p, 750.4 KB Interacción lúdica : hacia la educación en medios. Revisión sistemática de literatura científica / Torres-Toukoumidis, Angel (Universidad Politécnica Salesiana del Ecuador) ; Marín-Gutiérrez, Isidro (Universidad de Sevilla) ; De-Santis, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona)
Internet es un espacio de aprendizaje que fomenta nuevas prácticas educativas en las cuales el uso de los medios de comunicación se vuelve una forma de alfabetización. Los alumnos del siglo XXI han crecido con Internet, con nuevos medios y con juegos, lo que ha revolucionado la forma con la cual interactúan y aprenden. [...]
Internet és un espai d'aprenentatge que fomenta noves pràctiques educatives en les quals l'ús dels mitjans de comunicació esdevé una forma d'alfabetització. Els alumnes de segle XXI han crescut amb Internet, amb nous mitjans i amb jocs, el quals ha revolucionat la forma d'interactuar i aprendre. [...]
The Internet is a learning space that encourages new educational practices in which the use of media becomes a form of literacy. Learners in the 21st century have grown up with the Internet, new media and games which have revolutionized the way they interact and learn. [...]
Internet est un espace d'apprentissage qui encourage de nouvelles pratiques éducatives dans lesquelles l'utilisation des médias devient une forme d'alphabétisation. Les étudiants du 21e siècle ont grandi avec Internet, avec les nouveaux médias et avec les jeux, ce qui a révolutionné la façon dont ils interagissent et apprennent. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.940
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e940 (Invited Authors)  
3.
20 p, 187.5 KB Ludificación y educación para la ciudadanía : revisión de las experiencias significativas / Romero-Rodríguez, Luis-Miguel (Universidad de Huelva) ; Torres-Toukoumidis, Ángel (Universidad de Huelva) ; Aguaded Gómez, José Ignacio (Universidad de Huelva)
El presente trabajo aborda una revisión de las experiencias de ludificación en la educación para la ciudadanía partiendo de la conjunción de las dimensiones de la educación ciudadana global con las mecánicas de la ludificación. [...]
Aquest treball aborda una revisió de les experiències de ludificació en l'educació per a la ciutadania partint de la conjunció de les dimensions de l'educació ciutadana global amb les mecàniques de la ludificació. [...]
This article reviews gamification experiences in education for citizenship based on a combination of the dimensions of global citizenship education and the mechanics of gamification. The experiences were drawn from the Gamification World Map and from the academic literature available in the ISI-WOS, Scopus and Google Scholar databases. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.846
Educar, Vol. 53 Núm. 1 (2017) , p. 109-128 (Monográfico)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.