1.
|
13 p, 3.0 MB |
Co-Design Process of a Virtual Community of Practice for the Empowerment of People with Ischemic Heart Disease
/
Toledo-Chávarri, Ana (Red de Investigación en Servicios de Salud en Enfermedades Crónicas (REDISSEC)) ;
Ramos-García, Vanesa (Fundación Canaria Instituto de Investigación Sanitaria de Canarias (FIISC)) ;
Koatz, Débora (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Universitari Avedis Donabedian) ;
Torres-Castaño, Alezandra (Fundación Canaria Instituto de Investigación Sanitaria de Canarias (FIISC)) ;
Perestelo-Pérez, Lilisbeth (Servicio de Evaluación y Planificación del Servicio Canario de la Salud) ;
Ramírez-Puerta, Ana Belén (Servicio Madrileño de Salud) ;
Tello-Bernabé, María-Eugenia (Servicio Madrileño de Salud) ;
García-García, Juan-Manuel (Servicio Madrileño de Salud) ;
García-García, Javier (Hospital Universitario Nuestra Señora de Candelaria (Santa Cruz de Tenerife)) ;
Pacheco Huergo, Valeria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Universitari Avedis Donabedian) ;
Orrego, Carola (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Universitari Avedis Donabedian) ;
González González, Ana Isabel (Goethe University) ;
e-mpodera group
Virtual Communities of Practices (vCoP) offer patients the possibility to interact and share tools and knowledge necessary for their empowerment. This paper describes the co-design process of a vCoP for the empowerment of people with ischemic heart disease (IHD). [...]
2020 - 10.5334/ijic.5514
International Journal of Integrated Care, Vol. 20 (november 2020)
|
|
2.
|
13 p, 556.3 KB |
Comunidades virtuales, jóvenes y aprendizaje : la complejidad de una categorización
/
Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Miño Puigcercós, Raquel (Universitat de Barcelona) ;
Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ;
Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona)
El presente artículo deriva de la primera fase de ejecución del proyecto de investigación "Comunidades virtuales de jóvenes: hacer visible sus aprendizajes y saberes" financiado por el Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud (Segunda Convocatoria de Ayudas a la Investigación-2015), de carácter exploratorio y de un año de duración. [...] The current article derives from the first stage of the research project "Virtual communities of youth: making visible their learning and knowledges", funded by The Reina Sofia Centre on Adolescence and Youth (Second Call for Research Grants-2015), exploratory and with a duration of one year. [...]
2016
Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 7, núm. 2 (2016) , p. 25-37
|
|
3.
|
22 p, 97.3 KB |
L'educació com a creació de microcultures : de la comunitat local a la xarxa virtual
/
Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ;
Bria Ramírez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ;
Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ;
Sànchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ;
Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Este artículo presenta el trabajo llevado a cabo por un grupo multidisciplinario que comprende investigadores del campo de la psicología, la educación y la tecnología, dado que se quieren desarrollar nuevas herramientas virtuales para el aprendizaje colaborativo. [...] Cet article présente le travail mené à terme par un groupe multidisciplinaire qui comprend des chercheurs des domaines de la psychologie, de l'éducation et de la technologie, afi n de développer de nouveaux outils virtuels pour l'apprentissage en collaboration. [...] This paper presents the study carried out by a multi-disciplinary group encompassing psychology, education and technology field researchers with the aim of developing new virtual tools for collaborative learning. [...]
2005
Temps d'educació, Núm. 29 (2005) , p. 53-74
|
|
4.
|
|
5.
|
20 p, 120.9 KB |
Cross media training (para crear en tiempos de convergencia)
/
Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Debido a que variados discursos pregonan que la creación de contenidos cross-media será parte de las habilidades requeridas a las nuevas generaciones de profesionales de la comunicación, este texto contiene la descripción de las bases de una propuesta de formación para dotar a los estudiantes de dichos conocimientos. [...] Because many opinions claim that the creation of cross-media content will form part of the skills required by new generations of communication professionals, this text contains a description of the basis of a training proposal to provide students with said knowledge. [...]
2008
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 36 (2008) p. 139-158
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
22 p, 206.3 KB |
Las promesas del imaginario Internet : las comunidades virtuales
/
Vayreda i Duran, Agnès
Este texto se propone encontrar una respuesta a la pregunta sobre la atracción que ejerce Internet indagando en las promesas que este dispositivo nos depara. Una de las promesas que goza de mayor popularidad es la posibilidad de crear comunidades virtuales. [...] The aim of this paper is to try and find an answer to the question of why the Internet is such an attractive medium, via an examination of the promises it offers. One of the most popular promises is that of creating virtual communities, something which has grown from more than sixty years of development of various technical programs, experiences and community projects such as the first, limited communities of computer experts Arpanet and Usenet, the popular BBs and more recently, the various - more or less successful - community projects proliferating on the Internet. [...]
2004 - 10.5565/rev/athenead/v1n5.117
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 5 (2003) p. 57-78
|
|