Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
9 p, 217.9 KB Frente Nacional : un anti-liberalismo clásico en nombre de la libertad / Fernández Vázquez, Guillermo (Universidad Complutense de Madrid)
Este artículo analiza las transformaciones discursivas en el seno del principal partido de la extrema derecha francesa: el Frente Nacional. En concreto, se pretende mostrar cómo desde un anti-liberalismo de tipo clásico el FN estructura su discurso en torno a la reivindicación de la libertad. [...]
In this article I analyze the rhetorical changes implemented by the most important far-right party in France: the National Front (Le Front National). Specifically, I show how the FN combines classically anti-liberal views with a discourse that vindicates the value of freedom. [...]

2019 - 10.35659/designis.i31p111-126
DeSignis, Núm. 31 (2019) , p. 111-126  
2.
10 p, 457.0 KB Pràctiques mudes, congressos científics, seminaris de recerca i altres dinàmiques científiques d'oralitat al laboratori i a l'aula / Besson, Isabel (INS Bellula (Canovelles, Catalunya)) ; Goytia, Elisa (Col·legi Sagrat Cor (Vic, Catalunya)) ; Miró, Martí (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya)) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
L'ensenyament de les ciències demana una atenció explícita als seus gèneres comunicatius i elements lingüístics. En aquest article descrivim diverses iniciatives per a explorar els gèneres comunicatius orals propis de les ciències, aplicades en diversos contextos i centres educatius. [...]
Communication and linguistic aspects are key elements in Science Education. In this article we describe science education activities from several contexts and schools, exploring the oral communication genres of science. [...]

2015 - 10.5565/rev/ciencies.54
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 29 (Abril 2015) , p. 15-24 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
21 p, 1.7 MB Contextos comunicacionales adecuados e inadecuados para la inclusión de alumnos con discapacidad visual en clases de Física moderna / Pires de Camargo, Eder (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Departamento de Física y Química de la Facultad de Ingeniería) ; Nardi, Roberto (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Departamento de Educación)
El presente trabajo forma parte de un estudio que procura identificar las principales barreras para la inclusión de alumnos con discapacidad visual en las clases de Física. Busca comprender cuáles son los contextos comunicacionales que favorecen y/o dificultan la participación efectiva del alumno ciego en las actividades de Física moderna. [...]
This article is inserted in a wider study that seeks to understand the main inclusion barriers in Physics classes for students with visual impairment It aims to understand which communication context favorsor impedes the visually impaired student participation to the impairment visual student's real participation in Modern Physics activities. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.760
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 155-175  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.