Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 95 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.03 segundos. 
11.
32 p, 3.7 MB Challenges in achieving sustainability in Iberian rural areas and small towns : Exploring immigrant stakeholders' perceptions in Alentejo, Portugal, and Empordà, Spain / Morén Alegret, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Fatorić, Sandra (North Carolina State University) ; Wladyka, Dawid (The University of Texas Rio Grande Valley) ; Mas Palacios, Albert (Unió Excursionista de Catalunya de Mataró) ; Fonseca, Maria Lucinda (Universidade de Lisboa. Instituto de Geografia e Ordenamento do Território)
There is growing evidence of international immigration becoming increasingly influential in peripheral areas in some Southern European countries. Particularly in small localities, where the maintenance of a significant number of active populations is crucial for social, economic and environmental sustainability, immigration can be of vital importance for local and regional policy-making. [...]
2018 - 10.1016/j.jrurstud.2018.05.005
Journal of Rural Studies, Vol. 64 (November 2018) , p. 253-266  
12.
26 p, 897.4 KB La participación de la mujer en el desarrollo sostenible del Pueblo Kichwa de Rukullakta (Ecuador) / Veloz Jaramillo, Gloria Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Tulla i Pujol, Antoni F., 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Vera, Ana 1973- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Las mujeres kichwas realizan actividades productivas, reproductivas y de distribución en un modelo de organización patriarcal. En 2009 se modificó el reglamento del Pueblo Kichwa de Rukullakta (PKR) para facilitar la participación de la mujer en la gobernanza organizativa y productiva de la comunidad. [...]
Les dones kichwes realitzen activitats productives, reproductives i de distribució en un model d'organització patriarcal. El 2009 es va modificar el reglament del Pueblo Kichwa de Rukullakta (PKR) per facilitar la participació de la dona en la governança organitzativa i productiva de la comunitat. [...]
Kichwa women perform productive, reproductive and distribution duties in a patriarchal system. In 2009, the regulations of the Kichwa People of Rukullakta (PKR) were modified to foster the participation of women in the organizational and productive governance of the community. [...]

2023 - 10.5565/rev/dag.842
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69 Núm. 2 (2023) , p. 259-284 (Articles)  
13.
40 p, 861.3 KB La Agenda 2030 : los Objetivos de Desarrollo Sostenible en las Relaciones Internacionales / Quiñones López, Laura ; Martin Faus, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Amb aquest treball es pretén acostar a qui llegeixi els paràgrafs següents a una comprensió de com es realitza la presa de decisions en el marc de l'Agenda 2030. Es parteix d'un panorama de canvis de metodologies, en què es busca que la societat se centri més en les causes que en els resultats dels problemes, pretenent aprendre d'allò que va fer que els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni tinguessin una implementació fragmentada i desigualada. [...]
Con el presente trabajo se pretende acercar a quien lea los siguientes párrafos a una comprensión de cómo es realizada la toma de decisiones en el marco de la Agenda 2030. Se parte de un panorama de cambios de metodologías, en la que se busca que la sociedad se centre más en las causas que en los resultados de los problemas, pretendiendo aprender de aquello que llevó a que los Objetivos de Desarrollo del Milenio tuvieran una implementación fragmentada y desigualada. [...]
This paper aims to bring those who read the following paragraphs closer to an understanding of how decision-making is carried out within the framework of the 2030 Agenda. It is based on a panorama of changes in methodologies, in which society is sought to focus more on the causes than on the results of the problems, trying to learn from what led to the Millennium Development Goals having a fragmented and unequal implementation. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documentos
14.
32 p, 1.5 MB L'impacte de la covid19 en els Objectius de Desenvolupament Sostenible, una oportunitat d'actuació / Moreno Ramal, Gerard ; Aguiar, Pablo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Els Objectius de Desenvolupament Sostenible han sortit greument perjudicats de la pandèmica provocada per la COVID19 però al seu torn han aparegut noves oportunitats d'actuació que els estats hauran d'aprofitar en la seva majoria mitjançant la cooperació entre estats i una actuació ràpida. [...]
Los Objetivos de Desarrollo Sostenible han salido gravemente perjudicados de la pandémica provocada por la COVID19 pero a su vez han aparecido nuevas oportunidades de actuación que los estados deberán aprovechar en su mayoría mediante la cooperación entre estados y una actuación rápida. [...]
The Sustainable Development Goals have been severely damaged by the pandemic caused by COVID19 but in turn have emerged new opportunities for action that states will have to take advantage of mostly through cooperation between states and action swift. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documentos
15.
30 p, 571.3 KB Implementing migration objectives of the Agenda 2030 : the role of civil society organizations and their recent perspectives / Cowley Méndez, Camila ; Martin Faus, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'any 2015, l'Assemblea General de les Nacions Unides va aconseguir involucrar a 195 nacions per acordar una agenda que tenia com a objectiu canviar el món per a millor, l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible. [...]
En 2015, la asamblea general de la ONU logró involucrar a 195 naciones para acordar una agenda que apuntaba a cambiar el mundo para mejor, la Agenda 2030 sobre Desarrollo Sostenible. Lo que diferenció la agenda fue que incluía la intención de crear una plataforma para procesos participativos y de múltiples partes interesadas. [...]
In 2015, the UN General assembly managed to engage 195 nations to agree with an agenda that aimed to change the world for the better, the 2030 Agenda on Sustainable Development. What differentiated the agenda was that it included the intention to create a platform for participatory and multistakeholder processes. [...]

2022
Grau en Relacions Internacionals [1404]
3 documentos
16.
17 p, 1021.5 KB "I Learned More Because I Became More Involved" : Teacher's and Students' Voice on Gamification in Physical Education Teacher Education / Flores-Aguilar, Gonzalo (Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Física y del Deporte) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández-Gavira, Jesús (Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Física y del Deporte) ; Muñoz-Llerena, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Física y del Deporte)
Higher education plays a critical role in achieving the Sustainable Development Goals established in the 2030 Agenda, especially the fourth goal (quality and equality in higher education). Therefore, teacher education must play a central role in providing transformative learning experiences for future teachers that can lead the change to create high quality programs in every school. [...]
2023 - 10.3390/ijerph20043038
International journal of environmental research and public health, Vol. 20 (february 2023) , article number 3038  
17.
24 p, 2.4 MB Marine microalgae contribution to sustainable development / Merlo, Simone (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Gabarrell Durany, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Pedroso Tonon, Angela (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Rossi, Sergio (Università del Salento. Dipartimento di Scienze e Tecnologie Biologiche e Ambientali)
The burning of fossil fuels is an unsustainable activity, which is leading to an increase in greenhouse gases (GHGs) emissions and related global warming. Among sustainable energy sources, microalgae represent a promising alternative to fossil fuel and contribute to the achievement of important Sustainable Development Goals (SDGs). [...]
2021 - 10.3390/w13101373
Water, Vol. 13, Issue 10 (May 2021) , art. 1373  
18.
19 p, 1.3 MB Reflective practice in times of Covid-19 : a tool to improve education for sustainable development in pre-service teacher training / Fuertes, Maria Teresa (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Dulsat, Carles (Universidad Isabel I (Burgos). Facultat de Ciències Humanes i Socials) ; Álvarez Cánovas, Isabel 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Crisis situations such as the current Covid-19 pandemic are a catalyst for change. This study stresses the need to work towards achieving quality education, and to prepare future teachers in sustainability competencies. [...]
2021 - 10.3390/su13116261
Sustainability, Vol. 13 Núm. 11 (2021) , p. 13  
19.
9 p, 246.1 KB Current practices and future pathways towards competencies in education for sustainable development / Cebrián, Gisela (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Mulà, Ingrid (Universitat de Girona. Institut de Recerca Educativa)
The 2030 Agenda for Sustainable Development reflects the urgency to embed the principles of education for sustainable development (ESD) into all levels of education. ESD, understood as an integral part of quality education and where all educational institutions, from preschool to higher education and in non-formal and informal education, can and should foster the development of sustainability competencies. [...]
2021 - 10.3390/su13168733
Sustainability, Vol. 13 Núm. 16 (2021) , p. 8733  
20.
19 p, 1.7 MB The determinants of the inequality in CO2 emissions per capita between developing countries and their implications for environmental policy / Padilla, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Jadotte, Evans (Banc Mundial)
We analyze the differences in CO emissions from fuel combustion per capita between developing countries and how these are influenced by a series of affluence, structural, demographic, and climatic variables. [...]
2022 - 10.1002/sd.2380
Sustainable Development, October (2022)  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 95 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.