Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 805 registros  inicioanterior796 - 805  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
796.
12 p, 546.4 KB ¿A qué contenidos relacionados con la fotosíntesis dan más importancia los textos escolares de Secundaria? / González Rodríguez, Concepción (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña)
En este trabajo se analizan los contenidos conceptuales relacionados con la nutrición vegetal que se incluyen en el discurso y en las actividades de los textos de Ciencias de la Naturaleza de Educación Secundaria de mayor difusión en Galicia, valorando su coherencia con la normativa oficial. [...]
This paper analyses the conceptual contents related to vegetal nutrition that are included in the discourse and activities of the textbooks of Natural Sciences for secondary education that are most used in Galicia; their coherence with official educational policies is evaluated. [...]

2003
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. Extra (2003) , p. 77-88  
797.
12 p, 205.7 KB Análisis del trabajo práctico en textos escolares de Primaria y Secundaria / García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña)
Se analizan las actividades prácticas de Primaria y primer ciclo de la ESO correspondientes a tres editoriales de amplia implantación, dirigidas al estudio de tres núcleos temáticos (materia, animales y vegetales). [...]
This paper analyses the practical activities in textbooks for Primary School and first cycle of ESO (corresponding to three publishing houses of broad circulation) directed to the study of three contents (matter, animals and vegetables). [...]

2003
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. Extra (2003) , p. 5-16  
798.
22 p, 1.6 MB Las actividades de primaria y ESO incluidas en libros escolares : ¿qué objetivo persiguen?, ¿qué procedimientos enseñan? / Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña)
Se analizan un total de 1. 340 actividades correspondientes a textos de primaria y ESO de tres editoriales de amplia implantación, dirigidas al estudio de tres tópicos: materia, animales y vegetales. [...]
The objective of this study is to analyse a total of 1. 340 activities which correspond to Primary School and Compulsory Secondary Education textbooks produced by three widely established publishing houses and which are aimed at studiyng the following three topics: matter, animals and vegetables. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3929
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 2 (2003) , p. 243-264  
799.
20 p, 165.2 KB Qué actividades y qué procedimientos utiliza y valora el profesorado de Educación Primaria / García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña)
This study endeavours to learn which activities are used by Primary School teachers as well as the purpose of using them. A poll was conducted among more than 500 teachers who state that they carry out different activities, even though it turned out that those textbook activities which involve the use of pen and pencil and whose objective is to develop conceptual contents have a greater presence, whereas the procedures themselves were hardly mentioned at all. [...]
2001 - 10.5565/rev/ensciencias.3993
Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 3 (2001) , p. 433-452  
800.
15 p, 187.3 KB Los problemas de lápiz y papel en la formación de profesores / Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña) ; Vega Marcote, Pedro (Universidade da Coruña)
In this article a didactic approach for both initial and ongoing teacher training is presented, oriented towards the teaching and learning of paper and pencil problem-solving. Taking as a starting point teachers' ideas of the educational possibilities of the problems which are generally used in Science classes (objectives reached and specific procedures which they develop), it then goes on to analyse and evaluate concrete traditional and innovative problem-solving models. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4087
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 211-225  
801.
10 p, 99.5 KB Criterios que utilizan los alumnos universitarios de primer ciclo para definir ser vivo / Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña) ; Martinez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña)
In our work we have tried to find out to what extent university students in their first three courses apply those criteria defining «the living things» concept. We have verified that they focus their attention on physiological aspects especially perceptible and macroscopic ones rather than on universal and microscopic characteristics.
1998 - 10.5565/rev/ensciencias.4116
Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 3 (1998) , p. 399-408  
802.
14 p, 78.8 KB Hacia la innovación de las actividades prácticas desde la formación del profesorado / García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martinez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña)
This study presents the development of a didactic approach oriented towards teacher-training, carried out among 147 in-service and trainee teachers. Apart from gathering information concerning the teachers' thoughts about practical work, it also contains a comparative critical analysis directed towards detecting which concrete objectives allow the development of traditional and research practices.
1998 - 10.5565/rev/ensciencias.4138
Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 2 (1998) , p. 353-366  
803.
14 p, 88.8 KB Tanit : el valor de un sueño / Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martínez, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Ferrer-Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Martínez, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA)
Aquest article tanca el cercle d'una experiència de desenvolupament d'una comunitat d'aprenentatge. Es descriuen breument els marcs teòric i sociològic que delimiten el context per a la descripció del desenvolupament d'una comunitat. [...]
This article finishes a series about the development of a learning community. It describes briefly the theoretical and the sociological framework wich define and helps to describe the development of a community. [...]
Este artículo cierra el círculo de una experiencia de desarrollo de una comunidad de aprendizaje. En él se describen brevemente los marcos teórico y sociológico que delimitan el contexto para la descripción del desarrollo de una comunidad. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.213
Educar, N. 35 (2005) , p. 47-60  
804.
10 p, 71.5 KB De ángeles y mandarinas / Martínez, Chus
Alumna del pintor expresionista americano Robert Motherwell, Suzi Gablik parece haber pasado los últimos veinte años tratando de rebatir los valores aprendidos en su época de estudiante. Tal vez por haberlo vivido en sus carnes, sus ataques contra los parámetros que guiaban la creación de su maestro son especialmente viscerales. [...]
Alumna del pintor expressionista americà Robert Motherwell , Suzi Gablik sembla haver passat els últims vint anys tractant de rebatre els valors apresos en la seva època d'estudiant . Potser per haver-ho viscut en carn pròpia , els seus atacs contra els paràmetres que guiaven la creació del seu mestre són especialment viscerals . [...]
Student of American expressionist painter Robert Motherwell , Suzi Gablik seems to have spent the last twenty years trying to refute the values learned in his student days . Perhaps having lived in the flesh, their attacks on the parameters that guided the creation of his master are especially visceral . [...]

1997 - 10.5565/rev/enrahonar.505
Enrahonar, N. 27 (1997) , p. 175-184 (Articles)  
805.
37 p, 204.0 KB Gestión óptima de aguas subterráneas : regulación frente a no regulación / Pardo, F. Javier ; Castro, J. Patricio ; Martínez, Constantino
En este artículo se comparan dos modelos de gestión de aguas subterráneas: control y no-control. La diferencia entre ambos viene dada porque en el primero de ellos se computa el coste de uso del recurso, mientras que en el segundo no. [...]
In this paper two management models of groundwater (control and no-control) are compared. The difference between these models is that in the first one user cost is considered whilst in the second one is not. [...]

1998
Revista española de economia, Vol. 15 N. 1 (1998) , p. 85-121  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 805 registros   inicioanterior796 - 805  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
1 Martinez, C
3 Martinez, C. M.
7 Martinez, C.M.
8 Martinez, Carmen
14 Martinez, Cristina
1 Martinez, Cristina A
7 Martinez, Cristina A..
1 Martínez, C
11 Martínez, C.
3 Martínez, C. M.
7 Martínez, C.M.
2 Martínez, Carles
9 Martínez, Carlos
1 Martínez, Carlos Augusto
1 Martínez, Carlos Dámaso
2 Martínez, Carme
8 Martínez, Carmen
1 Martínez, Carolina
1 Martínez, Carolina Emilia
1 Martínez, Christian
2 Martínez, Chus
5 Martínez, Clara
1 Martínez, Clara Mª
3 Martínez, Claudia
3 Martínez, Claudia
1 Martínez, Concepción
1 Martínez, Constantino
14 Martínez, Cristina
1 Martínez, Cristina Martínez
1 Martínez, César Heras
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.