Results overview: Found 4 records in 0.03 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
29 p, 850.5 KB Big data mining and comparative analyses across lexica on the relationship between syllable complexity and word stress / Post da Silveira, Amanda (Federal University of Jataí)
For about four decades, phonological theories have claimed that word stress assignment depends on the word's syllabic structure complexity in relation to syllabic position. This study analyzes the syllabic structure implications for word stress in three languages with weight-sensitive lexical stress, namely Brazilian Portuguese, British English, and American English. [...]
Durant unes quatre dècades, les teories fonològiques han afirmat que l'assignació de l'accent de la paraula depèn de la complexitat de l'estructura sil·làbica de la paraula en relació amb la posició sil·làbica. [...]
Desde hace unas cuatro décadas, las teorías fonológicas han sostenido que la asignación del acento depende de la complejidad de la estructura silábica de la palabra en relación con la posición silábica. [...]
Pendant environ quatre décennies, les théories phonologiques ont affirmé que l'affectation de l'accentuation des mots dépend de la complexité de la structure syllabique du mot par rapport à la position syllabique. [...]

2023 - 10.5565/rev/languesparole.132
Langue(s) & Parole, Vol. 8 (2023) , p. 149-177 (Articles)  
2.
La discriminació de l'accent en L2 per persones sense formació musical i per músics d'instruments de vent o de percussió / Schwab, Sandra (University of Bern) ; Pythoud, Orianne
The present study explores the influence of music expertise on French-speaking listeners' ability to process L2 Spanish stress. Musicians playing wind or percussion instruments and non-musicians completed an Odd-One-Out task, where they heard three Spanish words presented in babble noise and were asked to detect the word with a different stress pattern. [...]
La present investigació explora la influència de l'experiència musical en la capacitat dels participants francòfons per percebre l'accent lèxic en espanyol com a segona llengua (L2). Músics que tocaven instruments de vent o percussió i no músics van participar en una tasca de "Odd-One-Out" en què escoltaven tres paraules espanyoles presentades amb soroll de fons i havien de detectar la paraula amb un patró accentual diferent. [...]
La presente investigación explora la influencia de la experiencia musical en la capacidad de participantes francófonos para percibir el acento léxico en español como segunda lengua (L2). Músicos que tocaban instrumentos de viento o percusión y no músicos participaron en una tarea de "Odd-One-Out" en la que escuchaban tres palabras españolas presentadas con ruido de fondo y debían detectar la palabra con un patrón acentual diferente. [...]
Cette étude explore l'influence de l'expertise musicale sur la capacité de participants francophones à percevoir l'accent lexical en espagnol L2. Des musiciens jouant des instruments à vent ou des percussions et des non-musiciens ont effectué à une tâche de "Odd-One-Out" dans laquelle ils entendaient trois mots espagnols présentés dans du bruit de fond et devaient détecter le mot avec un patron accentuel différent. [...]
The present study explores the influence of music expertise on French-speaking listeners' ability to process L2 Spanish stress. Musicians playing wind or percussion instruments and non-musicians completed an Odd-One-Out task, where they heard three Spanish words presented in babble noise and were asked to detect the word with a different stress pattern. [...]

2023 - 10.5565/rev/languesparole.133
Langue(s) & Parole, Vol. 8 (2023) (Articles)  
3.
13 p, 971.8 KB La percepción del acento léxico en un contexto oracional / Llisterri, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Machuca Ayuso, María Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ríos Mestre, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Schwab, Sandra (Université de Genève)
Los correlatos acústicos y perceptivos del acento en español se han estudiado habitualmente en el ámbito de la palabra, pero son escasas las investigaciones que los hayan considerado en un contexto más amplio. [...]
The perception of lexical stress in words within a sentence. - The acoustic and perceptual correlates of stress in Spanish have been usually studied at the word level, but few investigations have considered them in a wider context. [...]

2016 - 10.3989/loquens.2016.033
Loquens, Vol. 3, núm. 2 (2016)  
4.
24 p, 1012.0 KB Percepción del acento prosódico en vocablos leídos : un estudio con hablantes nativos de coreano en clases universitarias de ELE de nivel avanzado / Barajas de Santiago, Daniel (Hankuk University of Foreign Studies (Seül, Corea del Sud))
El artículo analiza los problemas del aprendizaje del componente fónico del español por parte de hablantes coreanos que siguen cursos de nivel avanzado en la Universidad de Hankuk. El estudio se centra específicamente en la percepción de la sílaba tónica en vocablos bisílabos y trisílabos del español. [...]
The article analyses the problems that Korean speakers who attend the advanced level Spanish courses at the Hankuk University present when learning the phonic component. The study is specifically focused on the perception of the stressed syllable in Spanish disyllabic and trisyllabic words. [...]

2015 - 10.5565/rev/doblele.7
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 1 (2015) , p. 156-179 (Articles)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.