Resultados globales: 3 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 3 registros
Artículos Encontrados 3 registros  
1.
10 p, 485.9 KB Análisis de la influencia de la construcción de mapas conceptuales sobre la estructura cognitiva en estudiantes de física / López Rupérez, Francisco (Instituto Español de París)
In this work we investigated the effect of systematic hierarchical concept mapping by students in a COU (High School) Physics class on their cognitive structure. The results show no statistically significant influence of the treatment, but rather of personal study habits on the nurnber of response words. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4704
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 135-144  
2.
11 p, 558.4 KB Los mapas conceptuales de J.D. Novak como instrumentos para la investigación en didáctica de las ciencias experimentales / González García, Fermín.
This article is a review of Novak's «concept mapping», used as a tool for didactical research. It emphasizes its efficiency, especially with topics related to teachingpearning processes and planning of both curriculum and instruction. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4662
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 148-158  
3.
4 p, 185.2 KB Lenguaje literal y connotado en la enseñanza de las Ciencias / Lahore Alberto, A.
This article intends to be a reflection on the function of language in science leaming, and a possible explanation of the difficulties encountered by students in the use and interpretation of scientific language.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4552
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 59-62  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.