Facultat de Ciències de la Comunicació. Treballs de fi de grau

Aquesta col·lecció recull Treballs de fi de grau (TFG) elaborats pels estudiants de les diferents titulacions de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB , a partir del curs 2013-2014.

Els TFG d'aquesta facultat poden ser de dos tipus: de recerca o de projecte.

Darreres entrades:
2017-02-21
15:43
114 p, 20.3 MB Tallers de cin(é)ma : ideació i preproducció d'un documental desenvolupat en règim de coproducció internacional entre França i Catalunya sobre l'acollida i la integració a l'Escola / Sánchez Llorens, Laura ; Gómez González, Angel Custodio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Tallers de cin(é)ma" serà el resultat del recull de documents de preproducció i producció per a la realització d'un documental. En aquest projecte es seguiran tots els passos per a poder realitzar un documental, des de la idea fins als documents de producció necessaris per a encarar un rodatge.
"Tallers de cin(é)ma" será el resultado que engloban los documentos de preproducción y producción para la realización de un documental. En este proyecto se seguiran todos los pasos para poder realizar un documental, desde la idea hasta los documentos de producción necesarios para encarar un rodaje.
"Tallers cin(é)ma" is the result of all the documents of pre-production and production necessaries to make a documentary. In this project, we will follow all the steps for making a documentary, from the idea to the production until documents required to carry out with the shooting.

2016
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
2017-02-17
20:31
100 p, 14.6 MB La deriva ideológica de El País : del socialismo a Ciudadanos / Vallejo Valcárcel, Marina ; Burguet i Ardiaca, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Durant trenta anys, El País s'ha consolidat com el diari de referència en espanyol, convertint-se en un pilar fonamental en el desenvolupament i manteniment de la democràcia a Espanya i facilitant recolzament mediàtic al PSOE de Felipe González. [...]
Durante treinta años, El País se ha consolidado como el diario de referencia en español, convirtiéndose en un pilar fundamental en el desarrollo y mantenimiento de la democracia en España y facilitando apoyo mediático al PSOE de Felipe González. [...]
For thirty years, El País has been consolidated as the newspaper of reference in Spanish, being an essential pilliar in the development and maintenance of democracy in Spain and providing support media to PSOE and Felipe González. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-02-17
20:05
90 p, 964.0 KB Retrato del refugiado en Cataluña : los obstáculos del sistema de acogida español / Serra Sánchez, Elena ; Cullell, Pere, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La persona que es veu obligada a marxar del seu país per protegir la seva vida, té dret a acollir-se a l'estatut del refugiat per poder viure de manera segura en un altre Estat. No obstant això, els seus problemes no acaben en arribar al país d'acollida, on segueix formant part d'un col·lectiu vulnerable. [...]
La persona que se ve obligada a marchar de su país para proteger su vida, tiene derecho a acogerse al estatuto de refugiado para poder vivir de manera segura en otro Estado. Sin embargo, sus problemas no terminan al llegar al país de acogida, donde sigue perteneciendo a un colectivo vulnerable. [...]
The person who is forced to leave his country to protect his life, has the right to find shelter on the Statute of the Refugee in order to live safe in another State. However, his problems do not end upon arrival to the host country, where he will belong to a vulnerable group of people. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-02-17
19:31
99 p, 2.3 MB La por als mitjans de comunicació : anàlisi del tractament del terrorisme la setmana dels atemptats de París / Ruiz Velasco, Sergio ; Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'estudi pretén descobrir el paper dels mitjans de comunicació en la generació d'un clima de terror després d'uns atemptats terroristes. S'han utilitzat mètodes quantitatius i qualitatius per analitzar el tractament del terrorisme que van fer quatre diaris espanyols la setmana següent als atemptats de París del 13 de novembre de 2015. [...]
El estudio pretende descubrir el papel de los medios de comunicación en la generación de un clima de terror después de unos atentados terroristas. Se han empleado métodos cuantitativos y cualitativos para analizar el tratamiento del terrorismo que hicieron cuatro diarios españoles la semana siguiente a los atentados de París del 13 de noviembre de 2015. [...]
The aim of the study is to discover the role of the media in the creation of an atmosphere of terror after a terrorist attack. There have been used quantitative and qualitative methods to analize the treatment of terrorism in four Spanish newspapers the following week after Paris attacks on 13th of November, 2015. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-02-17
19:19
61 p, 2.7 MB Plan de comunicación de una empresa de comida fast-casual / Roncero Sánchez, Abel ; Morales Morante, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte consisteix en l'elaboració d'un pla de comunicació per Burret's, una empresa de menjar fast-casual que aviat obrirà el seu primer restaurant a Barcelona i durà a terme una sèrie d'accions comunicatives internes i externes amb la finalitat de donar-se a conèixer, crear marca i associar-se a un estil de vida saludable i respectuós amb el medi ambient.
Este proyecto consiste en la elaboración de un plan de comunicación para Burret's, una empresa de comida fast-casual que pronto abrirá su primer restaurante en Barcelona y llevará a cabo una serie de acciones comunicativas internas y externas con la finalidad de darse a conocer, crear marca y asociarse a un estilo de vida saludable y respetuoso con el medio ambiente.
This project consists of the elaboration of a communication plan for Burret's, a fast-casual food company that will soon open its first restaurant in Barcelona and will carry out a series of internal and external communicative actions with the purpose of informing, creating a brand and of being associated with a healthy and environmentally-friendly lifestyle.

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-02-17
19:13
58 p, 1.3 MB Estrategias de fidelización en la radio online : construir una 'comunidad' en Internet. El caso La Cafetera de Radiocable.com / Rodríguez Ortega, Sebastián ; Pérez Tornero, José Manuel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball és una anàlisi del programa de ràdio online ‘La Cafetera’, de Radiocable. com. En aquest es descriu un model que ha aconseguit generar una comunitat d'oients al seu voltant, que entenen l'espai com un focus de trobada i de debat. [...]
El presente trabajo es un análisis del programa de radio online ‘La Cafetera’, de Radiocable. com. En este se describe un modelo que ha conseguido generar un comunidad de oyentes a su alrededor, que conciben el espacio como un foco de encuentro y de debate. [...]
The following project analyses the online radio show ‘La Cafetera’, by Radiocable. com. This one describes a model, which has built a listener’s community around, who conceive the space as a focus of meeting and discussion. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-02-17
18:50
74 p, 1.8 MB El model d’explotació dels drets audiovisuals de la Lliga de Futbol Professional / Park Viñas, Sergi ; Puig Lobató, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La temporada 2015/16 ha estat la primera en que s'ha aplicat la venta centralitzada, tot i no ser obligatòria fins la 2016/17. Aquest fet és un canvi significatiu en els drets audiovisuals del futbol espanyol i en el model d'explotació d'aquests. [...]
La temporada 2015/16 ha sido la primera en que se ha aplicado la venta centralizada, aunque no es obligatoria hasta la 2016/17. Este hecho es un cambio significativo en los derechos audiovisuales del fútbol español y en el modelo de explotación de los mismos. [...]
The 2015/16 season was the first one which has been implemented the centralized sale, although is not compulsory until 2016/17. This is a significant change in the audiovisual rights of Spanish football and the operating model of these. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-02-17
18:39
140 p, 3.2 MB La transmissió de valors que afavoreixen l'adopció de gossos : anàlisi per a la creació de missatges persuasius / Muñoz Campoy, Raquel ; Blanco, Josep Ma. (Josep Maria), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Per tal de proporcionar eines que ajudin a resoldre el problema de l'abandonament de gossos a les grans metròpolis, el present treball analitza els valors que poden associar-se a la seva figura o imatge amb l'objectiu de generar missatges que promoguin la seva adopció a una ciutat com Barcelona. [...]
Para proporcionar herramientas que ayuden a resolver el problema del abandono de perros en las grandes metrópolis, el presente trabajo analiza los valores que pueden asociarse a su figura o imagen con el objetivo de generar mensajes que promuevan su adopción en una ciudad como Barcelona. [...]
With the aim of providing the tools required to resolve the problem of abandoned dogs in big cities, the present paper studies the values which may be associated to this figure or image, with the objective of generating an adoption message in a city like Barcelona. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-02-17
18:26
116 p, 1.4 MB Periodisme polític i periodisme literari : punts de trobada / Martí Soler, Aina ; Gayà Morlà, Catalina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest estudi hem analitzat la viabilitat d'aplicar la metodologia del periodisme literari a les seccions de política del bona part dels principals diaris catalans, en un context de doble crisi dels mitjans. [...]
En este estudio hemos analizado la viabilidad de aplicar la metodología del periodismo literario en las secciones de política de algunos de los principales diarios catalanes, en un contexto de doble crisis de los medios. [...]
In this project, we have analysed the possibility of implementing the methodology of literary journalism in the political sections of the principal newspapers in the Catalan region. To do so, we have interviewed key professionals in the sector: the editors in chief of the political section of La Vanguardia, El Mundo, El Periódico, and l’Ara. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-02-17
17:44
58 p, 587.1 KB El periodisme vist a través del cinema / González Riera, Arnau ; Tamborero Viadiu, Vicenç, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi consisteix en conèixer com s'ha tractat el periodisme en el cinema al llarg de la història. Per poder extreure conclusions s'han analitzat 16 pel·lícules de les decàdes dels 40, 50, 60, 70, 80, 90, 00 i 10. [...]
Este estudio consiste en conocer como se ha tratado el periodismo en el cine a lo largo de la historia. Para poder extraer conclusiones se han analizado 16 películas de las décadas de los 40, 50, 60, 70, 80, 90, 00 y 10. [...]
This study is done to know how journalism is treated in cinema throughout history. To draw conclusions 16 films have been analysed of the decades of 40, 50, 60, 70, 80, 90, 00 and 10. Cinema presents two recurrent profiles: the journalist as a hero and a manipulative journalist. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]