Faculty of Communication Studies. Bachelor's degree final projects

This collection includes Bachelor’s degree final Project (TFG) made by students of the different degrees of the Faculty of Communication Studies of the UAB, from 2013-2014 onwards.

Usage statistics Most popular

Latest additions:
2023-11-23
18:34
103 p, 11.5 MB Projecte de reportatge : La salut mental en l'atletisme d'elit femení / Cámara Gómez, Cristina ; Vidal González, Ada ; Cervantes Urbieta, Rosa Margarita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La salut mental ha estat un dels problemes socials més oblidats i, pel que fa a l'esport, encara més. Les dones també juguen un paper rellevant, ja que han patit durant anys unes limitacions. Es pretén presentar un conflicte com aquest centrant la història en tres dones practicants d'un esport minoritari com l'atletisme, donant consciència sobre el conflicte. [...]
Mental health has been one of the most forgotten social problems and, if we talk about sports, the problem increases. Women plays an important role, if we consider the limitations that they have been through. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
2023-11-23
18:09
280 p, 3.4 MB Un futur negre / Niño Lorente, Arnau ; Ruiz Casanovas, Aina ; Acconcia, Ignacio, 1984-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Reportatge sobre les conseqüències que el canvi climàtic ha tingut en els incendis forestals. Partint d'un cas concret com és l'incendi del Pont de Vilomara que va tenir lloc el juliol del 2022 i inspirat en el format de Crims de TV3, posa de manifest, a través de diferents testimonis, el perill dels incendis de nova generació tant per la preservació del paisatge natural com per la ciutadania. [...]
Reportaje sobre las consecuencias que el cambio climático ha tenido en los incendios forestales. Partiendo de un caso concreto como es el incendio del Pont de Vilomara que tuvo lugar el julio del 2022 e inspirado en el formato de Crims de TV3, pone de manifiesto, a través de diferentes testimonios, el peligro de los incendios de nueva generación tanto para la preservación del paisaje natural como para la ciudadanía. [...]
Report about the consequences that climate change has had on wildfires. Starting from a specific case which is the fire that took place on the Pont de Vilomara in July 2022, and inspired by the format of Crims of TV3, it is revealed, through different voices, the danger that the fires of the new generation imply for the perseverance of the natural landscape and to the citizens. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
2023-11-17
17:19
99 p, 20.0 MB Retrat del sensellarisme a Barcelona : "El laberint del carrer" i "El sensellarisme ocult" / Guzmán Gala, Joan ; Pérez Creus, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest treball s'elaboren dos reportages per assollir un retrat ampli del sensellarisme a Barcelona després de la crisi sanitària per la Covid-19. Les dues peces periodístiques responen a un objectiu comú: explicar les dificultats de les persones estrangeres sense llar per sortir d'aquesta situació. [...]
En el trabajo se elaboran dos reportajes que funcionan de retrato amplio del sinhogarismo en la ciudad de Barcelona después de la crisis sanitaria por el Covid-19. Las dos piezas periodísticas responden a un mismo objetivo común: explicar las dificultades de las personas extranjeras sin hogar para escapar de esta situación. [...]
The work consists in the elaboration of two reports to manage Barcelona's homelessness picture after the Covid-19 health crisis. Two journalistic pieces pursue a common purpose: to explain the difficulties of migrant homeless people to escape this situation. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
2023-11-17
11:35
203 p, 7.0 MB Simplyc : la aplicación que conecta tu vida / Ecube MarÍn, Nadia ; Fernández Blanco, Anna ; Mata Manzanares, Vanesa ; Negruta, Raisa ; Peña Rivas, Paula ; Serra, Carolina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Al llarg de la nostra vida afirmem que no tenim temps i sentim que és difícil coordinar la nostra vida laboral, social i personal. Però sempre hi ha un moment per a tot i així neix Simplyc. Una idea de negoci per simplificar i organizar la teva vida perque puguis arribar a tot. [...]
A lo largo de nuestra vida afirmamos que no tenemos tiempo y sentimos que es difícil coordinar nuestra vida laboral, social y personal. Pero siempre hay un momento para todo y ahí es donde nace Simplyc. [...]
During our lives, we affirm that we do not have time. It's difficult to make a little space in our schedule to administer our work, personal and social life. But there's a moment for everything, and this is how Simplyc was born. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2023-11-16
09:43
58 p, 2.2 MB La evolución de un icono cinematográfico : un estudio de caso a través de los remakes de King Kong / González Cabezas, Inés ; Longhi, Ludovico, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
King Kong s'ha convertit en una icona en l'imaginari col·lectiu que ha anat modificant-se a mesura que la societat i les sensibilitats han canviat. Aquest treball analitza les versiones clàssiques de King Kong, creada por Merian C. [...]
King Kong se ha convertido en un icono en el imaginario colectivo que ha ido modificándose a medida que la sociedad y las sensibilidades han cambiado. Este trabajo analiza las versiones principales de King Kong, creado por Merian C. [...]

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
2023-11-15
13:38
292 p, 3.1 MB Creació d'un guió cinematogràfic : El gos de metall / Cayetano Caneiro, Santi ; Lluís Gumiel, Pau, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El següent treball pretén il·lustrar com ha estat el procés de creació d'un guió cinematogràfic a partir d'un text inèdit de caire novel·lístic, mostrant com ha estat l'adaptació de la novel·la al guió a partir de diferents fonts de recerca i referents cinematogràfics.
El siguiente trabajo pretende ilustrar como ha sido el proceso de creación de un guión cinematográfico a partir de un texto inédito de carácter novelístico, mostrando cómo ha sido la adaptación de la novela al guion a partir de diferentes fuentes de información y referentes cinematográficos.
The following essay aims to illustrate the process of creating a script based on an unpublished novel, showing the novel adaptation to a script through different information sources and cinematographic examples.

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
2023-11-15
13:25
150 p, 11.0 MB Arrels al barri / Ginestet Lecha, Marcel ; Sánchez Casals, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Arrels al barri es centra en el disseny d'una exposició audiovisual que il·lustra la vida de diferents testimonis que pretén donar veu a diferents personalitats del Barri de Nou Barris que expliquin la seva experiència i relació amb el barri com a persones amb identitat o sexualitat dissident de la cis-hetero norma. [...]
Raíces en el barrio se centra en el diseño de una exposición audiovisual que ilustra la vida de diferentes testimonios que pretende dar voz a diferentes personalidades del Barrio de Nou Barris que expliquen su experiencia y relación con el barrio como personas con identidad o sexualidad disidente de la cis-hetero norma. [...]
Arrels al barri focuses on the design of an audiovisual¡ exhibition that illustrates the lives of different witnesses that aims to give voice to different personalities of the Barri de Nou Barris who explain their experience and relationship with the neighborhood as people with identity or dissident sexuality from the cis-hetero norm. [...]

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
2023-11-15
12:16
273 p, 73.2 MB Projecte d'investigació i proposta d'accions per apropar TV3 al públic jove / Remolins Canillo, Berta ; Ubach Mases, Laura ; Vila Vilà, Vinyet ; Lázaro Pernias, Patrícia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El nostre projecte consisteix a analitzar la situació actual de la televisió i els mitjans digitals, juntament amb l'estil de vida dels joves d'ara. Ho vinculem amb TV3, analitzant la seva programació i la seva comunicació a les xarxes socials, amb l'objectiu d'esbrinar les causes de la desconnexió del públic jove amb el canal. [...]
Nuestro proyecto consiste en analizar la situación actual de la televisión y los medios digitales, junto con el estilo de vida de los jóvenes de ahora. Lo vinculamos con TV3, analizando su programación y su comunicación en las redes sociales, con el objetivo de descubrir las causas de la desconexión del público joven con el canal. [...]
Our project aims to investigate the current situation of television and digital media, along with the lifestyle of today's youth. We will specifically focus on TV3, analyzing its programming and social media communication, in order to uncover the reasons behind the disconnection of the young audience from the channel. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2023-11-15
12:14
202 p, 2.6 MB Plan de comunicación para la reapertura de la librería-cafetería Cultura2 / Puigmartí Franco, Alejandra ; Sánchez Rodríguez, Elsa ; Barrio Fraile, Estrella, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte s'enfoca en la creació d'un pla de comunicació per a la reobertura de Cultura2, una llibreria-cafeteria amb el propòsit de convertir-se en un referent cultural a la ciutat de Vilanova i la Geltrú. [...]
El proyecto se enfoca en la creación de un Plan de Comunicación para la reapertura de Cultura2, una librería-cafetería con el propósito de convertirse en un referente cultural en la ciudad de Vilanova i la Geltrú. [...]
The project focuses on the creation of a communication plan for the reopening of Cultura2, a bookstore-cafe with the aim of becoming a cultural reference in the city of Vilanova i la Geltrú. Market research, environment and branding are conducted, along with an effective strategy, visual rebranding, and communication predominantly using owned media.

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2023-11-15
12:07
194 p, 51.9 MB Puerto de Indias : reestructuración de la identidad visual y la comunicación de la ginebra sevillana / Pradas Miranda, Júlia ; Rodríguez Hidalga, Rubén ; Alavedra Comas, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu d'aquest projecte és analitzar i reestructurar la comunicació de la marca Puerto de Indias i dotar-la d'un nou concepte creatiu, mitjançant un treball d'investigació profund sobre la marca i l'entorn des del punt de vista del màrqueting, la comunicació i el disseny; l'elaboració d'un pla de marketing i la redacció d'un brief que sigui el punt de partida de la nova comunicació.
El objetivo de este proyecto es analizar y reestructurar la comunicación de la marca Puerto de Indias y dotarla de un nuevo concepto creativo, mediante un trabajo de investigación profundo sobre la marca y el entorno desde el punto de vista del marketing, la comunicación y el diseño; la elaboración de un plan de marketing y la redacción de un brief que sea el punto de partida de la nueva comunicación.
The aim of this project is to analyze and restructure the communication of Puerto de Indias brand and provide it with a new creative concept, through a research work on the brand and the business environment from a marketing, communication and design perspective; creating a marketing plan and writing a brief that sets the starting point of the new communication.

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]