Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/103236
La producció independent de televisió a Catalunya davant d’un mercat canviant
Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Títol variant: La producción independiente de televisión en Cataluña ante un mercado cambiante
Títol variant: Independent television production in Catalonia in a changing market
Data: 2008
Resum: L’objectiu de l’article és analitzar des del punt de vista industrial la situació de la producció independent per a televisió a Catalunya les temporades 2004/2005 i 2005/2006. En la segona d’aquestes temporades, apareixen dues noves televisions que tenen una influència decisiva en la demanda de producció independent, de la qual les empreses catalanes es beneficien directament. El text repassa el volum de producció independent a Catalunya i la facturació de les principals empreses, així com la presència dels grups de comunicació en aquest àmbit. Finalment, s’analitzen els principals mercats d’aquesta producció i el rol jugat per Televisió de Catalunya en aquest context.
Resum: El objetivo del artículo es analizar desde el punto de vista industrial la situación de la producción independiente para televisión en Cataluña en las temporadas 2004/2005 y 2005/2006. En la segunda de estas temporadas, aparecen dos nuevas televisiones que tienen una influencia decisiva en la demanda de producción independiente, de la que las empresas catalanas se benefician directamente. El texto repasa el volumen de producción independiente en Cataluña y la facturación de las principales empresas, así como la presencia de los grupos de comunicación en este ámbito. Finalmente, se analizan los principales mercados de esta producción y el rol jugado por Televisió de Catalunya en este contexto.
Resum: The aim of this article is to analyse, from the point of view of the industry, the situation of independent television production in Catalonia in the seasons 2004/2005 and 2005/2006. In the second of these seasons, two new television channels appeared that have had a vital effect on the demand for independent production, from which Catalan companies benefit directly. The article reviews the volume of independent production in Catalonia and the turnover of the main companies, as well as the presence of media groups in this area. Finally, the main markets for this production are analysed, as well as the role played by Televisió de Catalunya within this context.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català, castellà i anglès
Document: article ; altres ; publishedVersion
Matèria: Producció independent ; Estructura del sistema audiovisual ; Indústries culturals ; Producción independiente ; Industrias culturales ; Independent production ; Structure of the audiovisual system ; Cultural industries
Publicat a: Quaderns del CAC, Núm. 30 (gener-juny 2008) p.91-101, ISSN 2014-2242

Adreça alternativa: http://www.cac.cat/pfw_files/cma/recerca/quaderns_cac/Q30_FernandezQuijada.pdf
Adreça alternativa: http://www.cac.cat/pfw_files/cma/recerca/quaderns_cac/Q30_FernandezQuijada_EN.pdf


11 p, 185.5 KB

Español
12 p, 154.2 KB

English
11 p, 182.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi / Grupo de Investigación en Imagen, Sonido y Síntesis)
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2013-01-22, darrera modificació el 2016-11-03



   Favorit i Compartir