Somnis de consumisme
Xavier, Marlon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)

Additional title: Sueños de consumismo
Additional title: Consumerism dreams
Date: 2013
Abstract: Ha conquerit el consumisme el nostre inconscient? Tenim tan assumits els seus símbols i imaginari que arriben a ser part dels nostres somnis? L'objectiu principal de la tesi doctoral de Marlon Xavier, llegida al Departament de Psicologia Social de la UAB, és explorar de quina manera els somnis representen la colonització de la subjectivitat per l'imaginari de consum. Utilitzant una mostra de més de 1. 400 somnis, aquesta tesi ha intentat demostrar com el consumisme s'ha introduït, com una dictadura, en el nostre ésser, cada vegada més mercantilitzat i més deshumanitzat.
Abstract: ¿Ha conquistado el consumismo nuestro inconsciente? ¿Tenemos tan asumidos sus símbolos e imaginario que llegan incluso a ser parte de nuestros sueños? El objetivo principal de la tesis doctoral de Marlon Xavier, leída en el Departamento de Psicología Social de la UAB, es explorar cómo los sueños representan la colonización de la subjetividad por el imaginario de consumo. Utilizando una muestra de más de 1. 400 sueños, esta tesis ha intentado demostrar cómo el consumismo se ha introducido, como una dictadura, en nuestro ser, cada vez más mercantilizado y más deshumanizado.
Abstract: Has Consumerism conquered our unconscious? Have we assumed its symbols and imagery to such an extent that they even become part of our dreams? Marlon Xavier's doctoral thesis, read at the Department of Social Psychology at the UAB, has explored how night dreams represent the colonization of subjectivity by the imaginary of consumerism. Using a sample of over 1,400 dreams, this thesis has attempted to show how consumerism has colonized, like a dictatorship, our very being -an increasingly commodified and dehumanized being.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, gener 2013, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 86.2 KB

Español
3 p, 160.1 KB

English
3 p, 160.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2013-02-04, last modified 2022-02-13



   Favorit i Compartir