Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/106004
Problemas y retos de la inspección de educación
Rul, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya)

Títol variant: Problemes i reptes de la inspecció d’educació.
Títol variant: Difficulties and challenges of Spanish Education Inspectorate
Data: 2013
Resum: El presente estudio constituye un ensayo, consecuencia de la reflexión y el análisis de la experiencia profesional del autor en el campo de la inspección de educación, y muestra el estado de revisión al que está sometida en estos últimos años. A su vez, comunica diversas aportaciones sobre su función en las actuales sociedades democráticas y, más concretamente, en el caso español. Asimismo, se abordan los tres grandes estadios evolutivos de este servicio a lo largo del tiempo, así como sus problemas más relevantes y los retos de futuro. Por otro lado, se señalan las complejas relaciones entre la inspección y el poder político instalado en las autoridades educativas como el problema principal que resolver. Y, como consecuencia, las repercusiones de estas relaciones en la autonomía profesional de los inspectores e inspectoras y el sentido y significado de sus funciones.
Resum: Aquest estudi constitueix un assaig, conseqüència de la reflexió i l’anàlisi de l’experiència professional de l’autor en el camp de la inspecció d’educació, i presenta l’estat de revisió al qual està sotmesa en aquests últims anys. Alhora, comunica diverses aportacions sobre la seva funció en les actuals societats democràtiques i, més concretament, en el cas espanyol. Així mateix, s’estudien els tres grans estadis evolutius d’aquest servei al llarg del temps, així com els seus problemes més rellevants i els reptes de futur. D’una altra banda, s’assenyalen les complexes relacions entre la inspecció i el poder polític instal·lat en les autoritats educatives com el problema principal que cal resoldre. I, com a conseqüència, les repercussions d’aquestes relacions en l’autonomia professional dels inspectors i les inspectores i el sentit i significat de les seves funcions.
Resum: These study is an essay resulting from the author’s reflection, analysis and professional experience in the field of School Inspection. It explains the type of revision it has undergone in the last years. Likewise, it describes approaches regarding the function of current democratic societies, specifically, in the Spanish case. The three major evolutionary phases of this service along time are explained as well as its most important problems and challenges for the future. It points out the difficult relations between the Education Inspectorate and the political power conferred to education authorities as the main problem to overcome; hence the repercussions of these relations on inspectors’ professional autonomy and on the sense and meaning of their functions.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Inspección educativa ; Problemas de la inspección ; Retos de futuro ; Inspecció educativa ; Problemes de la inspecció ; Reptes de futur ; Education inspectorate ; Difficulties that inspectors have in the field ; Future challenges
Publicat a: Educar, Vol. 49, Núm. 1 (gener-juny 2013) , p. 29-48, ISSN 0211-819X



20 p, 294.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-04-03, darrera modificació el 2016-11-02



   Favorit i Compartir