Google Scholar: cites
Estudio de la relación entre el bienestar personal y la adaptación de conducta en el marco de la escuela salugénica
López-Sánchez, Manuel (Universidad de Granada)
Jiménez-Torres, Manuel G. (Universidad de Granada)
Guerrero Ramos, Daniel (IES Sierra Mágina (Jaén))

Títol variant: Estudi de la relació entre el benestar personal i l'adaptació de conducta en el marc de l'escola salugènica
Títol variant: Personal well-being and behavior adjustment. A study of their relationship in the context of the salugenic school
Data: 2013
Resum: Se ha estudiado la relación entre el bienestar y la adaptación en una muestra de 245 estudiantes de enseñanza secundaria. Utilizamos la escala de bienestar psicológico (EBP) y el inventario de adaptación de conducta (IAC). Los resultados revelan diferencias significativas en bienestar psicológico en función del nivel de adaptación, pero no en función del género ni de la edad. Se ha obtenido una alta correlación entre el bienestar psicológico y la adaptación global, personal, familiar, escolar y social. También se ha comprobado que el bienestar psicológico puede ser explicado a partir de la adaptación escolar y la adaptación social. Dentro del marco de la escuela salugénica, se concluye la necesidad de mejorar la adaptación de los escolares en los ámbitos anteriores, de cara a mejorar el bienestar personal y avanzar en el proceso de inclusión académica.
Resum: S'ha estudiat la relació entre el benestar i l'adaptació en una mostra de 245 estudiants d'ensenyament secundari. Utilitzem l'escala de benestar psicològic (EBP) i l'inventari d'adaptació de conducta (IAC). Els resultats revelen diferències significatives en benestar psicològic en funció del nivell d'adaptació, però no en funció del gènere ni de l'edat. S'ha obtingut una alta correlació entre el benestar psicològic i l'adaptació global, personal, familiar, escolar i social. També s'ha comprovat que el benestar psicològic pot ser explicat a partir de l'adaptació escolar i l'adaptació social. Dins el marc de l'escola salugènica, es conclou la necessitat de millorar l'adaptació dels escolars en els àmbits anteriors, de cara a millorar el benestar personal i avançar en el procés d'inclusió escolar.
Resum: We have studied the relationship between welfare and adaptation in a sample of 245 secondary school. We used the Psychological Well-being Scale (BCS) and the Adaptive Behavior Inventory (IAC). The results reveal significant differences in psychological wellbeing based on the level of adaptation, but not by gender or age. There have been a high correlation between psychological well-being and global adaptation, personal, family, school and social. Also the psychological well-being can be explained from the school adjustment and social adaptation. Within the framework of the school salugénica concluded the need to improve the adaptation of schoolchildren in the above areas in order to improve staff welfare and advance the process of school inclusion.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Bienestar psicológico ; Adaptación escolar ; Adaptación social ; Adaptación personal ; Adaptación familiar ; Escuela salugénica ; Benestar psicològic ; Adaptació escolar ; Adaptació social ; Adaptació personal ; Adaptació familiar ; Escola salugènica ; Psychological well-being ; School adjustment ; Social adjustment ; Personal adjustment ; Family adjustment ; Salugenic school
Publicat a: Educar, Vol. 49, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2013) , p. 303-320, ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v49-n2-lopez-gimenez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287085
DOI: 10.5565/rev/educar.422


18 p, 363.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-09-04, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir