Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/111857
La Indústria audiovisual europea davant el mercat global : els nous mecanismes d'internacionalització de la Unió Europea
Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Títol variant: The European audiovisual industry in the face of the global market: new mechanisms for internationalization from the European Union
Data: 2007
Resum: El mercat audiovisual global obliga la indústria europea a adaptar-se per a poder respondre als reptes de la internacionalització. D’una banda, l’emergència de nous mercats obre oportunitats als productes audiovisuals europeus; però alhora fa necessaris més recursos econòmics per a abastar la distribució mundial. De l’altra, la Unió Europea, amb la Comissió Europea al capdavant, vol col·locar Europa en l’escenari global com un actor rellevant, i la política audiovisual europea n’és un bon exemple. En aquest context, l’article analitza, en primer terme, la situació de la indústria europea en l’escenari global. Aquesta voluntat d’internacionalització es tradueix en actuacions concretes de les institucions europees, entre les quals hi ha les que pertanyen a la política audiovisual europea, que s’analitzen en la segona part. Per acabar, l’interès se centrarà en els nous mecanismes d’ajut públic en l’àmbit audiovisual. Parlem dels programes «MEDIA International» i «MEDIA Mundus».
Resum: The global audiovisual market forces the European audiovisual industry to meet the challenges of internationalization. Whilst the emergence of new markets creates opportunities for European audiovisual productions it also creates the need for more economic resources to achieve world-wide distribution. What is more, the European Union, headed by the European Commission, wants to position Europe on the global stage as a key player and the European audiovisual policy is a good example. In this context, this paper analyzes, first of all, the position of European industry on the global stage. Internationalization objectives translate into actions on behalf of European institutions, among them actions regarding European audiovisual policy, which is studied in the second part of the paper. Finally, the focus is on new mechanisms for public funding in the audiovisual area. That is, the “MEDIA International” and “MEDIA Mundus” programmes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Audiovisual ; Unió Europea ; Política audiovisual europea ; Internacionalització ; Programa MEDIA ; Programa MEDIA Mundus ; European Union ; European audiovisual policy ; Internationalization ; MEDIA programme ; MEDIA Mundus programme
Publicat a: Comunicació : revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 27, Novembre 2007, p. 21-41, ISSN 2014-0444

DOI: 10.2436/20.3008.01.70


21 p, 475.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2013-09-06, darrera modificació el 2016-10-21



   Favorit i Compartir