Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)

El Grup de Recerca LOCALCOM (Grup de Recerca en Comunicació Local) treballa en l'anàlisi i desenvolupament dels problemes de la comunicació des de la perspectiva dels espais locals, també denominats en la bibliografia internacional com a territoris regionals, subnacionals o autonòmics. Es configura en l'àmbit nacional com una Xarxa integrada per professors, investigadors i doctorands de vuit universitats, especialitzats en Comunicació, Sociologia, Estadística, Política, Història i Tecnologia de la Comunicació.
S'ocupa fonamentalment de quatre àmbits temàtics: Societat de la Informació, tecnologia i globalització; Polítiques de comunicació, regulació i sistemes mediàtics; Audiovisual, integració regional i diversitat cultural; i Indústries Creatives i Culturals (ICC), continguts i dinàmiques socials. La seva trajectòria científica i acadèmica, des de l'any 2000, està reconeguda per la Generalitat de Catalunya com a Grup Consolidat (2014SGR0407) i per la Universitat Autònoma de Barcelona com a Grup de Recerca de Qualitat (GIC-2607). D'altra banda, LOCALCOM integra a l'Observatori Iberoamericà de la Comunicació com a part d'una estratègia continuada per a la transferència de coneixements a través de xarxes internacionals de col·laboració (RIEC, GII, Vit@lis), amb projecció cap a altres grups afins als seus àmbits de recerca.

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2018-04-12
15:55
53 p, 3.4 MB Industrias culturales y creativas en Cataluña: capacidades, recursos y condiciones de implantación / Murciano Martínez, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Saavedra, Carlos, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Este trabajo se basa en el análisis de las estadísticas culturales dentro del marco del proyecto “La transformación de las industrias culturales y creativas (ICC) en España: cambio digital, competitividad, empleo y contribución al bienestar social en el horizonte 2020” (CSO2013-42822-R, IP M. [...]
2017  
2018-04-12
15:50
15 p, 1.1 MB Las industrias culturales y creativas en la Comunidad de Madrid / Rodríguez Gómez, Eduardo Fco. (Universidad Carlos III de Madrid) ; Rosique Cedillo, Gloria (Universidad Carlos III de Madrid) ; Real Rodríguez, Elena (Universidad Complutense de Madrid) ; Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Este trabajo se basa en el análisis de las estadísticas culturales dentro del marco del proyecto “La transformación de las industrias culturales y creativas (ICC) en España: cambio digital, competitividad, empleo y contribución al bienestar social en el horizonte 2020” (CSO2013-42822-R, IP M. [...]
2017  
2018-04-12
15:41
118 p, 3.6 MB Las industrias culturales y creativas en Andalucía : grandes datos / García Galindo, Juan Antonio (Universidad de Málaga) ; Vera Balanza, Mª Teresa (Universidad de Málaga) ; Meléndez Malavé, Natalia (Universidad de Málaga) ; Cuartero Naranjo, Antonio (Universidad de Málaga) ; Subires Mancera, Mª Purificación (Universidad de Málaga) ; Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Este trabajo se basa en el análisis de las estadísticas culturales dentro del marco del proyecto “La transformación de las industrias culturales y creativas (ICC) en España: cambio digital, competitividad, empleo y contribución al bienestar social en el horizonte 2020” (CSO2013-42822-R, IP M. [...]
2017  
2018-04-12
15:35
55 p, 1.6 MB Las industrias culturales y creativas en Aragón : grandes datos / Verón Lassa, José Juan (Universidad San Jorge) ; Zugasti-Azagra, Ricardo (Universidad de Zaragoza) ; Sabés-Turmo, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Este trabajo se basa en el análisis de las estadísticas culturales dentro del marco del proyecto “La transformación de las industrias culturales y creativas (ICC) en España: cambio digital, competitividad, empleo y contribución al bienestar social en el horizonte 2020” (CSO2013-42822-R, IP M. [...]
2017  
2018-04-12
15:28
28 p, 1.3 MB Las industrias culturales y creativas en el País Vasco : grandes datos / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Este trabajo se basa en el análisis de las estadísticas culturales dentro del marco del proyecto “La transformación de las industrias culturales y creativas (ICC) en España: cambio digital, competitividad, empleo y contribución al bienestar social en el horizonte 2020” (CSO2013-42822-R, IP M. [...]
2017  
2018-02-27
14:50
24 p, 2.5 MB Las industrias culturales y creativas en las comunidades autónomas españolas. Los casos de Castilla-La Mancha, Castilla y León y la Comunidad de Madrid / Murciano, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Agudíez, Pinar (Universidad Complutense de Madrid) ; González-Saavedra, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las Industrias Culturales y Creativas (ICC) forman en España un dinámico ecosistema donde cohabitan y se retroalimentan ámbitos tractores, consolidados, con actividades de dinámica distribuida, que se condicionan por el entorno socio-económico y por las oportunidades abiertas por el cambio tecnológico. [...]
2018
XIX Foro de la Comunicación: La gestión de contenidos. Salamanca, 19è : 2018  
2018-02-07
17:02
45 p, 805.4 KB Las Industrias culturales y creativas en la Comunidad de Castilla-La Mancha / Pérez del Pozo, María José (Universidad Complutense de Madrid) ; Rubio, Dolores (Universidad Complutense de Madrid) ; Príncipe, Sergio (Universidad Complutense de Madrid) ; Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Este trabajo se basa en el análisis de las estadísticas culturales dentro del marco del proyecto “La transformación de las industrias culturales y creativas (ICC) en España: cambio digital, competitividad, empleo y contribución al bienestar social en el horizonte 2020” (CSO2013-42822-R) y se centra en los datos relativos a la Comunidad de Castilla-La Mancha durante siete años. [...]
2017  
2018-02-07
16:47
64 p, 1.4 MB Las Industrias culturales y creativas en la Comunidad de Castilla y León / Agudiez, Pinar (Universidad Complutense de Madrid) ; Álvarez, David (Universidad Complutense de Madrid) ; López, Mar (Universidad Complutense de Madrid) ; Segoviano, Soledad (Universidad Complutense de Madrid) ; Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Este trabajo se basa en el análisis de las estadísticas culturales dentro del marco del proyecto “La transformación de las industrias culturales y creativas (ICC) en España: cambio digital, competitividad, empleo y contribución al bienestar social en el horizonte 2020” (CSO2013-42822-R) y se centra en los datos relativos a la Comunidad de Castilla y León durante siete años. [...]
2017  
2018-02-07
16:29
37 p, 1.6 MB Las Industrias culturales y creativas en Galicia : grandes datos / García Orosa, Berta (Universidad de Santiago de Compostela) ; Gallur, Santiago ; Tous, Anna ; Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Este trabajo se basa en el análisis de las estadísticas culturales dentro del marco del proyecto.
“La transformación de las industrias culturales y creativas (ICC) en España: cambio digital, competitividad, empleo y contribución al bienestar social en el horizonte 2020” (CSO2013-42822-R) y se centra en los datos relativos a la Comunidad de Galicia durante siete años. [...]

2017  
2018-02-07
15:59
42 p, 3.0 MB Las Industrias culturales y creativas en la Comunidad Valenciana : grandes datos / Papí-Gálvez, Natalia (Universidad de Alicante) ; Fernández Poyatos, Mª Dolores (Universidad de Alicante) ; Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Este trabajo se basa en el análisis de las estadísticas culturales dentro del marco del proyecto "La transformación de las industrias culturales y creativas (ICC) en España: cambio digital, competitividad, empleo y contribución al bienestar social en el horizonte 2020” (CSO2013-42822-R) y se centra en los datos relativos a la Comunidad Valenciana durante siete años. [...]
2017