Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/111899
Concentración y pluralismo en el nuevo escenario audiovisual español. Análisis de la absorción de la cadena Cuatro por Telecinco
García Santamaría, José Vicente (Universidad Carlos III. Departamento de Periodismo y Comunicación Audiovisual)
Fernández-Beaumont Fernández, José (Universidad Carlos III. Departamento de Periodismo y Comunicación Audiovisual)

Títol variant: Concentration and pluralism in the Spanish new audiovisual Scenario. Analysis of the absorption of the Channel Cuatro by Telecinco.
Títol variant: Concentració i pluralisme en el nou escenari audiovisual espanyol. Anàlisi de l'absorció de la cadena Cuatro per Telecinco
Data: 2012
Resum: Este trabajo intenta analizar la profunda reorganización que está teniendo lugar en la televisión española tras los acuerdos de fusión que se han producido entre diferentes cadenas. La abundancia de cambios regulatorios, especialmente durante los años 2009 y 2010, ha propiciado la puesta en marcha de acuerdos entre diferentes empresas del sector televisivo. La primera de estas operaciones ha sido la absorción de Cuatro por Telecinco, así como la toma de participación de la cadena de Mediaset y de Telefónica del 44% de Digital+, mientras que la segunda, y largamente anunciada, corresponde a la absorción de La Sexta por Antena 3. El objeto de análisis de este artículo corresponde, no obstante, a la primera de estas operaciones, puesto que ya ha sido analizada por las autoridades de la competencia. En cualquier caso, estas operaciones corporativas han dado lugar a una gran concentración en el sector audiovisual, que puede afectar a la pluralidad de los medios audiovisuales españoles y conducir incluso a una situación de “duopolio” televisivo.
Resum: This work tries to analize the whole reorganization which is taking place in the Spanish television after the merger agreements that have occurred between different channels. The abundance of regulation changes, especially during 2009 and 2010, with the approval of the new Audiovisual Law, the state-owned TV financing model, the introduction of DTT Pay TV, and others different measures, has given green light to the agreements between Telecinco channel and Cuatro TV and the absorption of La Sexta by Antena 3. The object of analysis for this item, however, the first of these operations, as has already been analyzed by the competition authorities. In any case, these corporate operations have resulted in high concentrations in the audiovisual sector, which can affect the plurality of the Spanish media and even led to a situation of “duopoly”.
Resum: Aquest treball intenta analitzar la profunda reorganització que està tenint lloc en la televisió espanyola després dels acords de fusió que s'han produït entre diferents cadenes. L'abundància de canvis regulatoris, especialment durant els anys 2009 i 2010, ha propiciat acords entre diferents empreses del sector televisiu. La primera d'aquestes operacions ha estat l'absorció de Quatre per Telecinco, així com la presa de participació de la cadena de Mediaset i de Telefónica del 44% de Digital+, mentre que la segona, i llargament anunciada, correspon a l'absorció de La Sexta per Antena 3. L'objecte d'anàlisi d'aquest article correspon, no obstant això, a la primera d'aquestes operacions, ja que ja ha estat analitzada per les autoritats de la competència. En qualsevol cas, aquestes operacions corporatives han donat lloc a una gran concentració en el sector audiovisual, que pot afectar a la pluralitat dels mitjans audiovisuals espanyols i conduir fins i tot a una situació de “duopoli” televisiu.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Concentració en mitjans de comunicació ; Fusions i absorcions a la televisió espanyola ; Noves plataformes televisives ; Mercat televisiu espanyol ; Concentración en medios de comunicación ; Fusiones y absorciones en la televisión española ; Nuevas plataformas televisivas ; Mercado televisivo español ; Media Concentration in Spain ; Mergers and Takeovers in Spanish TV ; TV financing model ; New TV Platforms in Spain ; Spanish TV Market
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 47 (Desembre 2012) , p. 57-74, ISSN 0211-2175



18 p, 109.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-09-09, darrera modificació el 2016-10-21



   Favorit i Compartir