Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1131
El educador reflexivo : notas para la orientación de sus prácticas docentes
Gomes Lima, Paulo

Data: 2002
Resum: Este trabajo tiene como objetivo principal propiciar momentos de reflexión en la práctica pedagógica del profesor, sobre su «compromiso» con su profesión y con la educación. Consecuentemente, abre espacios para la discusión de la reflexión-en-la-acción como la práctica indispensable del día a día, enumera puntos que pueden constituir obstáculos para la práctica reflexiva y construye otros que proporcionarán las huellas para llevar a cabo un trabajo pedagógico eficiente y eficaz.
Resum: Aquest treball té per objecte principal propiciar moments de reflexió en la pràctica pedagògica del professor, sobre el seu compromís amb la professió i amb l'educació. Consegüentment, obre espais per a la discussió de la reflexió en l'acció com la pràctica indispensable de l'activitat quotidiana, enumera punts que poden causar obstacles per a la pràctica reflexiva i en construeix uns altres que proporcionen les petjades per realitzar un treball pedagògic eficient i eficaç.
Resum: The main objective of this work is to foster moments of reflection about the teacher's pedagogical practice and about his/her compromise with his/her profession and education. It allows the creation of spaces of discussion about the reflection-into-action as a necessary daily practice and it considers the obstacles of reflective practice as well as the benefits that help build an efficient pedagogical performance.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: formación de profesores reflexivos ; compromiso ; práctica reflexiva ; formació de professors reflexius ; compromís ; pràctica reflexiva ; reflective teachers training ; compromise ; reflective practice
Publicat a: Educar, N. 30 (2002) , p. 57-67, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/20763


11 p, 77.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir