Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1136
La perspectiva cultural de la organización escolar : marco institucional y comportamiento individual
Rivas Flores, José Ignacio

Data: 2003
Resum: Se habla de una de las perspectivas teóricas en las que actualmente se desenvuelve la organización de la escuela y que presenta a ésta desde el punto de vista de la cultura que en ella se desarrolla, como producto de las interacciones sociales que tienen lugar. Ello constituye un marco institucional preciso y estructurado que condiciona y mediatiza la actuación y los sistemas de pensamiento de las personas que actúan en dicha institución. Bajo estos supuestos, el cambio educativo sólo es posible plantearlo desde el cambio institucional. Se exponen algunas vías de trabajo que estamos desarrollando desde esta perspectiva.
Resum: Es presenta una de les perspectives teòriques en què actualment es desenvolupa l'organització de l'escola i que la presenta des del punt de vista de la cultura que s'hi desenvolupa com a producte de les interaccions socials que hi tenen lloc. Constitueix un marc social precís i estructurat que condiciona i mediatitza l'actuació i els sistemes de pensament de les persones que actuen en l'esmentada institució. Sota aquests supòsits, el canvi educatiu només és possible plantejar-lo des del canvi institucional. Es presenten algunes vies de treball que desenvolupem des d'aquest perspectiva.
Resum: It is presented one of the theoretical perspectives in which currently the school management is working. This is explained in terms of the culture that is developed, as product tutional framework that aims the performance and the thought systems of the persons that institutional change. Some work orientations that we are developing from this perspective are presented.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: organización educativa ; institución ; individuo ; cultura ; organització educativa ; institució ; individu ; school management ; institution ; individual ; culture
Publicat a: Educar, N. 31 (2003) , p. 109-119, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/20774


11 p, 42.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir