Google Scholar: citations
El disseny de l'envàs com a estratègia per a la identificació tipològica del producte : estudi a l'entorn del prototipus visual en un refresc de cola
Colet, Jordi (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)

Additional title: Packaging as a strategy for typological identification of product : research about the visual prototypes of cola
Date: 2014
Abstract: Aquesta investigació aborda l'estudi del disseny estructural i gràfic en els envasos des de la perspectiva del missatge publicitari. L'objecte d'estudi s'ha centrat en la implementació del codi visual que regula el disseny dels envasos a fi de facilitar el reconeixement tipològic del producte en un escenari advers i molt competitiu: el punt de venda. La metodologia experimental ha estat un disseny factorial de mesures repetides. Aquest enfoc ha permès plantejar una anàlisi estadística multivariable.
Abstract: This research focuses on the structural and the graphic pack design from the perspective of advertising message. The theoretical framework is limited by the conceptual dimensions of the visual artifact: communicative, material, commercial and psychological. How is formulated the visual message has become the leitmotiv of this work. Our subject is the implementation of the visual code that governs packaging in order to facilitate their typological recognition in an adverse and very competitive scenario: the point of sale. In this case, the study has been implemented with cans of cola. The experimental methodology used was an analysis of variance in repeated measures design. This approach has allowed us to do a multivariate statistical analysis.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Envàs ; Màrqueting ; Publicitat ; Codi visual ; Percepció pack ; Marketing ; Advertising ; Visual code ; Perception
Published in: Grafica, Vol. 2, Núm. 3 (2014) , p. 27-45, ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v2-n3-colet
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Grafica/article/view/283804
DOI: 10.5565/rev/grafica.12


20 p, 714.0 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Advertising and Public Relations Research Group (GRP)
Articles > Published articles > grafica
Articles > Research articles

 Record created 2014-01-08, last modified 2022-04-21



   Favorit i Compartir