Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1168
J. Elliott's Influence in the International Educational Field : The Spanish Case
Sáez Brezmes, María José

Data: 2004
Resum: L'article comença amb el reconeixement de quan i com el treball de J. Elliott va influir en l'autora durant uns estudis de postgrau que van tenir lloc a Espanya i al Regne Unit, així com en els cursos en què l'autora va participar al costat de J. Elliott a Espanya. S'hi identifiquen tres àrees principals en les quals J. Elliott ha contribuït al camp educatiu espanyol, aquestes són: - En contrast amb el model procés-producte predominant, Elliott va advocar fermament per una visió pluralista de la pràctica de l'aula i de la realitat: l'ensenyament hauria de ser una font creadora d'aprenentatge, això és, canviar el propòsit de consideració en investigació, des de l'actuació dels estudiants fins a les activitats dels docents. - A diferència del model procés-producte, l'autoexperiència està altament considerada: facilita i/o proporciona nombroses oportunitats per al desenvolupament de l'aprenentatge dels estudiants. El professor s'encarrega de l'escenari, però l'aprenentatge, finalment, depèn de l'alumne. - La introducció d'Elliott a la recerca en l'acció al camp de la formació permanent va obrir la perspectiva professional del pràctic reflexiu, la qual es basava en una concepció diferent de la comprensió de la naturalesa del canvi social. Aquest model es basa en la capacitat d'actuar de manera inteligent davant de situacions prou conegudes i úniques. Tot seguint el fil de les tres àrees d'influència principals el text aporta evidències de la manera com aquestes àrees s'han anat desenvolupant, quins camps es troben encara en pràctiques i quins han canviat atenent uns altres desenvolupaments recents.
Resum: The paper begins with a personal acknowledgement of when and how the work of J. Elliott influenced the author during the post-graduate studies in Spain and in the U. K and in the courses that author participated in together with J. Elliott in Spain. In the following, three main areas of J. Elliott's contribution to the educational field in Spain are identified: - Contrary to the process-product model which then prevailed, Elliott strongly advocated a pluralistic view of classroom practice and reality: teaching should cause learning which means shifting the point of research consideration from students' performance to the activities of the teachers. -In contrast to the process-product model. self-experience is highly regarded: facilitating and/or providing opportunities for the development of students' learning. The teacher sets the scene, but learning is ultimately the responsibility of the students. - Elliott's introduction of action-research in the field of in-service training opened the view for the reflective practitioner of professionalism, based on a different understanding of the nature of the social change. This model is based on the ability to act intelligently in situations which are sufficiently known and unique. Following these three main areas of influence, the paper gives details on how these areas have been developed further, which domains are still in practice and which have changed with regard to other recent development.
Resum: El artículo empieza con el reconocimiento de cuándo y cómo el trabajo de J. Elliott influyó en la autora durante unos estudios de posgrado que tuvieron lugar en España y en el Reino Unido, así como en los cursos en los que la autora participó junto a J. Elliott en Epaña. Se identifican tres áreas principales en las cuales J. Elliott ha contribuido en el campo educativo español, éstas son: - En contraste con el modelo proceso-producto predominante, Elliott abogó firmemente por una visión pluralista de la práctica del aula y de la realidad: la enseñanza debería ser fuente creadora de aprendizaje, esto es, cambiar el propósito de consideración en investigación, desde la actuación de los estudiantes hasta las actividades de los docentes. - A diferencia del modelo proceso-producto, la autoexperiencia está altamente considerada: facilita y/o proporciona numerosas oportunidades para el desarrollo del aprendizaje de los estudiantes. El profesor pone el escenario, pero el aprendizaje, finalmente, depende del alumno. - La introducción de Elliott a la investigación-acción en el campo de la formación continuada abrió la perspectiva profesional del práctico reflexivo, basada en una diferente concepción de la comprensión de la naturaleza del cambio social. Este modelo está basado en la capacidad de actuar inteligentemente en situaciones suficientemente conocidas y únicas. Al hilo de estas tres áreas de influencia principales, el texto aporta detalles de cómo estas áreas se han ido desarrollando, qué campos se hallan todavía en prácticas y cuáles han cambiado de acuerdo con otros desarrollos recientes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: contribució d'Elliott ; pràctiques d'aula plurals ; aprenentatge de l'alumne ; formació continuada ; canvi social ; recerca en l'acció ; Elliott's contribution ; Spain ; pluralistic classroom practice ; students' learning ; in-service training ; social change ; action research ; contribución de Elliott ; prácticas de aula plurales ; aprendizaje del alumno ; formación continuada ; cambio social ; investigación en la acción
Publicat a: Educar, N. 34 (2004) , p. 159-171, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/20805


13 p, 84.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir