Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1176
La investigación cualitativa acerca sus pasos a la universidad
Rodríguez Rojo, Martín

Data: 2004
Resum: La intenció d'aquest article, amb el qual també es pretén felicitar el professor John Elliott per haver estat investit doctor Honoris causa per la Universitat Autònoma de Barcelona, consisteix en la seqüència d'idees següent: la investigació-acció (en endavant I-A) ingressa a la universitat perquè bastants investigadors que usen aquest corrent metodològic indaguen sobre problemes referits a la seva pròpia pràctica docent. Quines causes expliquen aquest fenomen? I, finalment, quina problemàtica universitària hauria d'estudiar, avui, el moviment de la I-A interpretada des de l'enfocament de la teoria crítica?.
Resum: The main porpoise of this paper is both, to congratulate professor John Elliott for having been honoured as Doctor Honoris Causae by the Barcelona Autonomous University and to develop the following string of ideas: Action Research is increasingly being adopted by the University because many researchers do use this methodological approach and they develop inquiry focused on their own teaching practices. What kind of arguments would explain that? In what kind of problems AR should be focused on, in order to frame its development from a critical theory approach?.
Resum: La intención de este artículo, con el cual también se pretende felicitar al profesor John Elliott por haber sido investido doctor Honoris causa por la Universidad Autónoma de Barcelona, consiste en la siguiente secuencia de ideas: la investigación-acción (en adelante I-A) ingresa en la universidad porque bastantes investigadores que usan esta corriente metodológica indagan sobre problemas referidos a su propia práctica docente. ¿Qué causas explican este fenómeno? Y, finalmente, ¿qué problemática universitaria debería estudiar, hoy, el movimiento de la I-A interpretada desde el enfoque de la teoría crítica?.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: recerca en l'acció ; universitat ; investigar problemes ; practica docent ; enfocament teoria crítica ; action-research ; University ; problem inquiring ; teaching practice ; critical theory approach ; investigación-acción ; universidad ; indagar sobre problemas ; práctica docente ; teoría crítica
Publicat a: Educar, N. 34 (2004) , p. 97-111, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/20802


15 p, 94.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir