Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/117784
La promoció professional del professorat de Secundària a Europa
Ferrer i Julià, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Data: 1994
Resum: La cuestión que nos ocupa se plantea en nuestro país como una cuestión puramente corporativa de los diferentes colectivos implicados. Así, por ejemplo, cuando los sindicatos son acusados de reocuparse sólo de sus intereses en cuanto reclaman mejoras salariales; o los que defienden un sistema explícito de carrera docente, que son tildados de defender la jerarquización de la enseñanza. No obstante, ambas cuestiones guardan una gran relación con la calidad de la enseñanza, tal y como muestran diferentes estudios internacionales al respecto. Abordar este asunto en Europa nos permite romper con la visión del fenómeno desde una perspectiva localista.
Resum: Le theme qui nous occupe se pose dans notre pays comme une question purement catégorielle: les syndicats sont ainsi accusés de ne se préoccuper que de leurs intéréts lorsqu'ils réclament des améliorations de salaire; ou encore, les tenants du concept de carriere sont aussitôt taxés dedéfenseurs de la hiérarchisation de I'enseignement. Ces deux themes sont cependant tres liés a la qualité de l'enseignement, comme le montrent les différentes études réalisées sur le sujet. Aborder cette question a l'échelle de l'Europe nous permet de rompre avec cette vision purement locale du phénomène.
Resum: The question we are dealing with is posed in our country as a purely corporative matter of the different groups involved. This is ¡he case when the trade unions are accused of only being concerned with their interests insofar as they demand higher salaries; or with those who defend an explicit system of teaching career, who are condemned for defending hierarchies in teaching. Nevertheless, both subjects are closely related to the quality of teaching, as demonstrated by different international studies. Tackling this question in Europe allows us to break away from an examination of the phenomenon from a purely local point of view.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Educació comparada ; Educació internacional ; Promoció del professorat ; Europa ; Educación comparada ; Educación internacional ; Promoción del profesorado ; Enseignement comparé ; Enseignement international ; Promotion du corps enseignant ; Europe ; Comparative education ; International education ; Teacher promotion
Publicat a: Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 11 (1994) , p. 257-270, ISSN 2014-7627

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/140673


14 p, 665.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-04-29, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir