Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/117818
L'avaluació d'activitats i projectes d'animació teatral
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Data: 2002
Resum: L’Animació Teatral és un punt de trobada interdisciplinar que aplega cultura, educació i art en una barreja de tal manera que es fa difícil distingir cadascuna d’aquestes dimensions en les seves pràctiques concretes. Ens trobem així amb una mirada complexa que es dirigeix a un objecte també complex. El que es pretén en aquest treball és transitar entre aquestes complexitats tot elaborant, més que un receptari de solucions a possibles actuacions o problemes, una guia de reflexió que proporcioni recursos per emprendre, d’una forma enriquidora i des d’una perspectiva de millora constant, el desenvolupament d’activitats i projectes d’Animació Teatral. Per aconseguir aquests objectius s’ha estructurat l’anàlisi en dues parts. En la primera es reflexiona sobre les formes i els sentits que ha assolit i desenvolupat l’avaluació al llarg d’aquest segle. Del que es tracta és de plantejar un marc conceptual actualitzat pels processos d’avaluació a implementar en els projectes d’Animació Teatral. En la segona part, s’especifica aquest marc conceptual en la pràctica concreta dels projectes esmentats.
Resum: La Animación Teatral es un punto de encuentro interdisciplinarque aúna lo cultural, lo educativo y lo artístico en una mezcla tal que se hace difícil distinguir cada una de estas dimensiones en sus prácticas concretas. Nos encontramos así con una mirada compleja que se dirige a un objeto también complejo. Lo que se pretende en este trabajo es transitar entre estas complejidades elaborando, más que un recetario de soluciones frente a posibles situaciones o problemas, una guía de reflexión que proporcione recursos para abordar, de una forma enriquecedora y desde una perspectiva de mejora constante, el desarrollo de actividades y proyectos de Animación Teatral. Para conseguir estos objetivos se ha estructurado el análisis en dos partes. En la primera se reflexiona sobre las formas y los sentidos que ha adquirido y desarrollado la evaluación a lo largo de este siglo. De lo que se trata es de plantear un marco conceptual actualizado para los procesos de evaluación a implementar en los proyectos de Animación Teatral. En la segunda parte, se especifica dicho marco conceptual en la práctica concreta de dichos proyectos.
Resum: Theater is an interdisciplinary meeting point in which culture, education and art get together in a such a way that it is difficult to distinguish each one of them and their practice. We are faced to a complex approach aimed at an also complex target. The objective of this paper is to transit among these complexities and to elaborate not only a solution book to possible situations or problems but a reflection guide that offers the necessary resources to deal with theater activity and project development in an enriching and ever improving way. To reach these goals, the analysis has been structured in two different parts. In the first one, forms and senses developed by evaluation throughout the past century are analyzed. Its objective is to propose a conceptual and modernized framework for all evaluation processes to be implemented in theater projects. In the second part, the conceptual framework is specified within the practice of these projects.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Animació teatral ; Avaluació ; Entorn sòciocultural ; Teatre ; Dramatúrgia ; Animación teatral ; Evaluación ; Entorno sociocultural ; Teatro ; Theatre ; Evaluation ; Sociocultural environment
Publicat a: Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 26 (2001-2002) , p. 319-343, ISSN 2014-7627

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126362


25 p, 86.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-04-30, darrera modificació el 2016-08-30



   Favorit i Compartir