Web of Science: 4 cites, Google Scholar: cites
Daños no intencionados en la escuela : estudio de su incidencia en escolares de Cataluña
Longás Mayayo, Eduard (Universitat Ramon Llull)
Longás Mayayo, Jordi (Universitat Ramon Llull)
Riera i Romaní, Jordi (Universitat Ramon Llull)

Títol variant: Danys no intencionats a l'escola: estudi de la incidència que tenen en escolars de Catalunya
Títol variant: Unintentional injuries at school: Study of incidence among schoolchildren in Catalonia
Data: 2014
Resum: El objetivo principal de la presente investigación es el estudio de los daños no intencionados del alumnado en la escuela -habitualmente denominados accidentes-, que suponen un riesgo para su salud y su seguridad. La investigación presenta el análisis de 4. 685 daños no intencionados producidos en una población acumulada de 69. 190 alumnos, registrados mediante un instrumento informatizado, diseñado y validado a tal efecto, e implementado en 30 centros escolares de Cataluña durante los últimos cuatro cursos (2008-2009, 2009-2010, 2010-2011 y 2011-2012). Los resultados obtenidos han permitido identificar las características principales de los daños no intencionados en la escuela, su tipología y los contextos escolares de riesgo, aspectos que aportan información de interés para la prevención de este fenómeno.
Resum: L'objectiu principal de la investigació present és estudiar els danys no intencionats de l'alumnat a l'escola - habitualment denominats accidents -, que suposen un risc per a la seva salut i seguretat. La investigació presenta l'anàlisi de 4. 685 danys no intencionats produïts en una població acumulada de 69. 190 alumnes, enregistrats mitjançant un instrument informatitzat, dissenyat i validat amb aquesta intenció, i implementat en 30 centres escolars de Catalunya al llarg dels darrers quatre cursos (2008-2009, 2009-2010, 2010-2011 i 2011-2012). Els resultats obtinguts han fet possible identificar les característiques principals dels danys no intencionats a l'escola, la tipologia que presenten i els contextos escolars de risc, aspectes que aporten informació d'interès per prevenir aquest fenomen.
Resum: The main aim of this research is to study students' unintentional injuries at school-commonly called accidents-that represent a significant risk to the health and safety of the student body. The research analyses 4685 unintentional injuries produced in a total population of 69,190 students. The injuries were registered using a computerized instrument, which has been scientifically designed and validated. The instrument has been used to collect data in 30 schools in Catalonia over four academic years (2008-2009, 2009-2010, 2010-2011 and 2011-2012). The results have allowed identifying the main characteristics of unintentional injuries and the contexts of risk at schools. This information can be useful in designing strategies and proposals aimed at preventing this phenomenon.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Escuela saludable ; Prevención de accidentes ; Daños no intencionados ; Accidentes escolares ; Educación para la salud ; Promoción de la salud ; Escola saludable ; Prevenció d'accidents ; Danys no intencionats ; Accidents escolars ; Educació per a la salut ; Promoció de la salut ; Healthy school ; Accident prevention ; Unintentional injuries ; Schoolchildren accidents ; Health promotion ; Health education
Publicat a: Educar, Vol. 50, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2014) , p. 243-263, ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v50-n2-longas-longas-riera
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287054
DOI: 10.5565/rev/educar.42


21 p, 315.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-07-01, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir