Publicació: |
Barcelona Mediterrània 2005 |
Descripció: |
40 pag. |
Resum: |
Aquest capítol fa ús de les dades de la primera onada del PaD per tal d'avaluar les probabilitats dels joves d'accedir a l'escola pública (en comptes de la privada) i a l'ensenyament secundari postobligatori. Per a cada anàlisi s'explora en primer lloc les relacions bivariades entre la variable dicotòmica referida a l'accés (accedir o no accedir) i variables referides a les característiques individuals i familiars (lloc de residència, situació laboral dels progenitors, classe social, etc. ). En segon lloc, s'exposen els resultats d'una regressió logística a partir de les variables més significatives per explicar l'accés a cadascuna de les cruïlles descrites. Les anàlisis mostren la importància del factor territorial (municipi de residència) per explicar la probabilitat d'accés a l'escola pública o privada, un resultat que és coherent amb les característiques de la distribució de l'oferta de cada sector de titularitat al territori. D'altra banda, els factors relacionats amb l'origen social de l'individu (classe social, situació laboral dels progenitors o nivell d'estudis de la mare) són els que es mostren més significatius a l'hora d'explicar l'accés a l'ensenyament secundari postobligatori. |
Nota: |
Estudi finançat per la Fundació Jaume Bofill i la Universitat Autònoma de Barcelona d'acord amb el conveni de col·laboració que van signar ambdues institucions el dia 1 d'octubre de 2002. |
Drets: |
Tots els drets reservats. |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Polítiques (Mediterrània) ; 26 |
Document: |
Capítol de llibre |
Matèria: |
Classes socials ;
Condicions socials ;
Accés a l'educació |
Publicat a: |
Estructura social i desigualtats a Catalunya, Vol. 1, 2005 , p. 215-253 |