Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126014
Aprender a definir en Matemáticas : estudio desde una perspectiva sociocultural
Gavilán Izquierdo, José María (Universidad de Sevilla)
Sánchez-Matamoros García, Gloria (Universidad de Sevilla)
Escudero Pérez, Isabel (Universidad de Sevilla)

Títol variant: Aprendre a definir en Matemàtiques : estudi des d'una perspectiva sociocultural
Títol variant: Learning to define in Mathematics : a study from a sociocultural perspective
Data: 2014
Resum: Los procesos de construcción de conocimiento matemático, como definir, son clave en la actividad de «hacer matemáticas». La caracterización de su aprendizaje es un tema relevante en el campo de investigación en educación matemática. En este trabajo, adoptando una perspectiva sociocultural, a través de un análisis inductivo, hemos identificado diferentes situaciones de aprendizaje matemático. Dichas situaciones se caracterizan a través de las herramientas teóricas procedentes de la perspectiva sociocultural cuando grupos de estudiantes resuelven tareas en un contexto geométrico. Los resultados muestran que determinadas rutinas juegan un papel relevante en los procedimientos de cambio en el discurso matemático.
Resum: The process of building mathematical knowledge, as defined, are key activity of «doing mathematics». The characterization of their learning is an important topic in the field of research in mathematics education. In this paper we adopt a sociocultural perspective, through an inductive analysis identified different situations of learning. Such situations are characterized by the theoretical tools from the sociocultural perspective when groups of students solve tasks in a geometric context. The results show that certain routines play an important role in the processes of change in mathematical discourse.
Resum: Els processos de construcció de coneixement matemàtic, com definir, són clau en l'activitat de «fer matemàtiques». La caracterització del seu aprenentatge és un tema rellevant en el camp d'investigació en educació matemàtica. En aquest treball, adoptant una perspectiva sociocultural, a través d'una anàlisi inductiu, hem identificat diferents situacions d'aprenentatge matemàtic. Aquestes situacions es caracteritzen a través de les eines teòriques procedents de la perspectiva sociocultural quan grups d'estudiants resolen tasques en un context geomètric. Els resultats mostren que determinades rutines juguen un paper rellevant en els procediments de canvi en el discurs matemàtic.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Defining ; Sociocultural perspective ; Procedures for discursive change ; Situations of learning ; Definir ; Perspectiva sociocultural ; Procediments de canvi discursiu ; Situacions d'aprenentatge ; Procedimientos de cambio discursivo ; Niveles de aprendizaje
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 529-550, ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1313


22 p, 364.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir