Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/126038
La argumentación de profesores de Química en formación inicial (“Práctica Profesional Docente II”) : un estudio de caso en Colombia
Archila, Pablo Antonio (Universidad Distrital Francisco José de Caldas Université Lumière Lyon2)

Títol variant: L'argumentació de professors de Química en formació inicial (Pràctica Professional Docent II) : un estudi de cas a Colòmbia
Títol variant: The argument of teachers Chemistry in initial formation (Professional Practice Teaching II) : a case study in Colombia
Data: 2014
Resum: Desde perspectivas habituales de la educación, se evidencia que la argumentación ha sido reducida a una técnica de la didáctica de las Ciencias cuando, en realidad, se trata de algo más complejo. Por tal razón, se hace necesario estudiar y comprender las formas de argumentación de los profesores de Química en formación inicial, pues son ellos quienes juegan un papel determinante en el fomento de la argumentación en los estudiantes. La premisa que se defiende en esta tesis es que un profesor de Química que aprende a argumentar enseña para que se aprenda argumentando, lo cual puede favorecer cambios relevantes en las prácticas escolares.
Resum: From common perspectives of education, it is evident that the argument has been reduced a technique of teaching Science when, in fact, it is more complex. About this reason, it is necessary to study and understand the forms of argument Teachers Chemistry in initial training, because they will play a key role in promoting of argument on students. The premise is defended in this thesis is that a teacher Chemistry teaches learning to argue for arguing is learned, which may favor significant changes in school practices.
Resum: Des de perspectives habituals de l'educació, s'evidencia que l'argumentació ha estat reduïda a una tècnica de la didàctica de les Ciències quan, en realitat, es tracta d'una mica més complex. Per aquesta raó, es fa necessari estudiar i comprendre les formes d'argumentació dels professors de Química en formació inicial, ja que són ells els que juguen un paper determinant en el foment de l'argumentació en els estudiants. La premissa que es defensa en aquesta tesi és que un professor de Química que aprèn a argumentar ensenya perquè s'aprengui argumentant, la qual cosa pot afavorir canvis rellevants en les pràctiques escolars.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Argumentation ; Teaching of chemistry ; Teacher training ; Argumentació ; Didàctica de la química ; Formació de professors ; Argumentación ; Didáctica de la química ; Formación de profesores
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 705-706, ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1530


2 p, 109.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir