Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1325
La Geografía profesional en Francia : del geógrafo universitario al geógrafo profesional
Broggio, Céline
Phlipponneau, Michel

Títol variant: La Geografia professional a França : del geògraf universitari al geògraf professional
Títol variant: La géographie professionnelle en France : du géographe universitaire au géographe professionnel
Títol variant: The Professional geography in France : from academic to professional geographer
Data: 2001
Resum: A pesar que la componente práctica de la geografía es tan antigua como la misma disciplina, en los años que van del 1920 al 1960 la geografía se muestra especialmente como una disciplina científica, universitaria y escolar: los universitarios forman casi exclusivamente a profesores de historia y geografía. A partir de 1970, los universitarios, después de participar en trabajos de geografía aplicada, forman cada vez más a un mayor número de «profesionales», a fin de dar respuesta al número creciente de salidas profesionales que aparecen. Se crea de esta manera una variedad de formaciones diferentes, algunas de las cuales se analizan en este artículo. A pesar que las perspectivas son muy amplias, los geógrafos no han de olvidar la formación de los profesores de la enseñanza secundaria, sin los cuales la geografía sería impartida por los historiadores, que la considerarían como una disciplina secundaria en contraposición a la historia.
Resum: Tot i que la component pràctica de la geografia és tan antiga com la mateixa disciplina, durant el període de temps que va del 1920 al 1960 la geografia es presenta sobretot com una disciplina científica, universitària i escolar: els universitaris formen, quasi exclusivament, professors d'història i de geografia. A partir de 1970, els universitaris, després de participar en treballs de geografia aplicada, formen cada vegada un nombre més elevat de «professionals», en consonància amb el nombre creixent de llocs de treball que apareixen. D'aquesta manera es crea una varietat de formacions diferents, algunes de les quals s'analitzen en aquest article. Malgrat que les perspectives són molt àmplies, els geògrafs no han d'oblidar la formació dels professors de l'ensenyament secundari, sense els quals la geografia seria impartida pels historiadors, que la considerarien com una disciplina secundària en contraposició a la història.
Resum: Si l'origine des applications de la géographie est aussi ancienne que cette science, de 1920 à 1960 la géographie apparaît surtout comme une discipline scientifique, universitaire et scolaire: les universitaires forment presque uniquement des professeurs d'histoire et de geógraphie. Mais à partir de 1970, les universitaires, après avoir participé à des travaux de géographie appliquée, forment des «professionnels» dont le nombre s'accroît en fonction de débouchés de plus en plus larges. Pour les ouvrir, on adopte des types variés de formations dont quelques exemples sont analysés. Si les perspectives sont très larges, les géographes ne doivent pas négliger la formation des professeurs de l'enseignement du second degré, sans quoi la géographie sera enseignée par les seuls historiens qui la considèreront comme une discipline secondaire par rapport à l'histoire.
Resum: If the applications of geography are as old as this science itself, from 1920 to 1960, geography appears mainly as a scientific, academic and scholar discipline: universities are training almost exclusively history and geography professors. But since 1970, academics, after taking part in applied geography works, are now training «professional» geographers whose number is growing steadily, owing to a wider range of jobs opportunities; new methods of training for these opportunities are analysed hereafter. If career prospects are important, academic geographers should not neglect the training of hight schools teachers; otherwise geography will be taught only by historians, who will consider it as secondary discipline compared with history.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Francia ; geografía profesional ; geografía aplicada ; formación geográfica ; França ; geografia professional ; geografia aplicada ; formació geogràfica ; France ; géographie professionnelle ; géographie appliquée ; formation géographique ; professional geography ; applied geography ; geographical education
Publicat a: Documents d'analisi geografica, N. 39 (2001) , p. 97-117, ISSN 0212-1573

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/31750


21 p, 122.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-10-15



   Favorit i Compartir