Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/138478
El turismo chino en Barcelona : elementos clave de un fenómeno reciente
Lojo, Aureli (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)

Títol variant: El turisme xinès a Barcelona : elements clau d’un fenomen recent
Títol variant: Chinese tourism in Barcelona : key elements of a recent phenomenon
Títol variant: Le tourisme chinois à Barcelone : les éléments clés d’un phénomène récent
Data: 2015
Resum: En els últims anys el turisme xinès s’ha introduït a Europa. Aquest turisme destaca pel seu creixement constant, per la capacitat de despesa dels seus turistes i pel seu interès en el patrimoni cultural i a visitar destinacions europees ja consolidades. Encara que es tracta d’un tipus de turisme minoritari quant a nombre de turistes, l’entitat municipal de gestió turística de Barcelona i els mitjans de comunicació ja s’han fet ressò de la importància del turisme xinès a la ciutat. Per aquests motius, en aquest treball, a partir de les dades extretes en el treball d’investigació sobre l’estudi de les ofertes dels operadors turístics xinesos i l’anàlisi de la blogosfera xinesa, es persegueix comprendre aquest turisme i com percep la ciutat de Barcelona com a destinació turística.
Resum: En los últimos años el turismo chino se ha introducido en Europa. Este turismo destaca por su continuo crecimiento, por la capacidad de gasto de sus turistas y por su interés en el patrimonio cultural y en visitar destinos europeos ya consolidados. Aunque se trata de un turismo minoritario en cuanto a número de turistas, la entidad municipal de gestión del turismo de Barcelona y los medios de comunicación ya se han hecho eco de la importancia del turismo chino en esta ciudad. Por ello, en el presente trabajo, a partir de los datos extraídos del trabajo de investigación sobre el estudio de las ofertas de los turoperadores chinos y el análisis de la blogosfera china, se persigue comprender este turismo y cómo percibe a la ciudad de Barcelona como destino turístico.
Resum: Chinese tourism has been introduced in Europe in recent years. Chinese tourism stands out for its sustained growth capacity, the spending capacity of the tourists and their interest in cultural heritage as well as in visiting established European destinations. Although Chinese tourism is a kind of minority tourism in terms of number of tourists, the municipal tourism administration of Barcelona and the press have already announced the importance of Chinese tourism in the city. Using data drawn from our research on Chinese tour operator offerings and an analysis of the Chinese blogosphere, this paper attempts to provide further insight on Chinese tourism and how Barcelona is perceived as a tourism destination.
Resum: Au cours des dernières années, le tourisme chinois a été introduit en Europe. Le tourisme chinois se distingue par sa croissance soutenue, la capacité de dépenses de ses touristes, son intérêt pour le patrimoine culturel et la visite de destinations établies. Bien qu’il constitue une sorte de tourisme minoritaire en nombre, les institutions de gestion du tourisme de la ville de Barcelone et du journalisme se sont déjà fait l’écho de l’importance du tourisme chinois dans cette ville. Pour ces raisons, à partir des données extraites dans notre recherche, consistant en l’étude de l’offre des tour-opérateurs et l’analyse de la blogosphère chinoise, nous nous donnons comme objectif de comprendre le tourisme chinois et la manière dont Barcelone est perçue en tant que destination.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Barcelona ; Turismo chino ; Turismo urbano ; Aproximación teórico-empírica ; Perspectiva geográfica ; Turisme xinès ; Turisme urbà ; Aproximació teòrica i empírica ; Perspectiva geogràfica ; Chinese tourism ; Urban tourism ; Theoretical and empirical approach ; Geographical perspective ; Barcelone ; Tourisme chinois ; Tourisme urbain ; Approche théorique et empirique ; Point de vue géographique
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 61, Núm. 3 (setembre-desembre 2015) , p. 581-599 (Articles) , ISSN 2014-4512

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/v61-n3-lojo-canoves
DOI: 10.5565/rev/dag.267


19 p, 1.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-09-30, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir