Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1483
Análisis de la metodología utilizada en la busqueda de «lo que el alumno sabe» sobre fuerza
Solano, Isabel
Jiménez-Gómez, Enrique
Marín, Nicolás

Data: 2000
Resum: In a previous paper we compared research carried out in the decade 75-85 on students' conceptions of «force» with later research in the period 85-95. Only a slight progression was found in the results offered by different authors. The aim of the present paper is to analyse the reasons for this lack of progress in the research results, as regards the appearance of conceptions. To the end we have analysed the research objectives of the selected papers, their methodological characteristics and their most widely used theoretical foundations.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicat a: Ensenanza de las Ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 171-188, ISSN 0212-4521



18 p, 134.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir