Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/150319
Gestión turística y tecnologías de la información y la comunicación (TIC) : el nuevo enfoque de los destinos inteligentes
Ivars Baidal, Josep A. (Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Investigaciones Turísticas)
Solsona Monzonís, F. Javier (Instituto Valenciano de Tecnologías Turísticas)
Giner Sánchez, David (Instituto Valenciano de Tecnologías Turísticas)

Títol variant: Gestió turística i tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) : la nova perspectiva de les destinacions intel·ligents
Títol variant: Tourism management and information and communication technologies (ICTs) : the new smart destinations approach
Títol variant: La gestion du tourisme et les technologies de l’information et de la communication (TIC) : la nouvelle approche des destinations intelligentes
Data: 2016
Resum: Este artículo analiza el nuevo enfoque de los destinos inteligentes para la gestión turística a escala local. Se estudia su génesis y se realiza una propuesta de conceptualización desde una perspectiva sistémica, que se contrasta con la gestión turística actual mediante una encuesta a municipios turísticos de la Comunidad Valenciana. Los resultados ponen de relieve que no se ha asumido como objetivo de gestión el enfoque de los destinos inteligentes, el cual requiere un proyecto global que incorpore cinco ámbitos fundamentales: gobernanza, sostenibilidad, conectividad, sistema de información e innovación. No obstante, la complejidad asociada a este enfoque hace aconsejable un desarrollo de tipo flexible, escalable y adaptado a cada entorno territorial.
Resum: Aquest article analitza la nova perspectiva de les destinacions intel·ligents per a la gestió turística a escala local. Se n’hi estudia la gènesi i s’hi realitza una proposta de conceptualització des d’un punt de vista sistèmic que es contrasta amb la gestió turística actual mitjançant una enquesta als municipis turístics de la Comunitat Valenciana. Els resultats demostren que no s’ha assumit com a objectiu de gestió la perspectiva de les destinacions intel·ligents, la qual requereix un projecte global que integre cinc àmbits fonamentals: governança, sostenibilitat, connectivitat, sistema d’informació i innovació. Tanmateix, la complexitat associada a aquesta perspectiva fa aconsellable un desenvolupament de tipus flexible, escalable i adaptat a cada entorn territorial.
Resum: This article analyzes the new smart destinations approach to tourism management at the local level. We examine the origins of this approach and propose a conceptualization from a systemic perspective, which is contrasted with current tourism management strategies through a survey of tourist destinations in the Valencia Region. The results show that the smart destinations approach has not been considered as a management objective. This approach requires a global project incorporating five key areas: governance, sustainability, connectivity, information system and innovation. However, due to the complexity of the smart tourist destination approach, a particular kind of development that is flexible, scalable and adapted to each geographical environment is recommendable.
Resum: Cet article analyse la nouvelle approche des destinations intelligentes pour la gestion du tourisme au niveau local. On étudie sa genèse et on propose une conceptualisation à partir d’un point de vue systémique, en contraste avec la gestion du tourisme actuel à travers une enquête auprès des destinations touristiques de la Région de Valence. Les résultats montrent que cette approche n’a pas été pries comme objectif de la gestion. Cette approche a besoin d’un projet global qui intègre cinq domaines clés: la gouvernance, la durabilité, la connectivité, le système d’information et l’innovation. Cependant, la complexité associée à cette approche réclame un développement flexible, échelonné et adapté à chaque type d’environnement géographique.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Destino turístico inteligente ; Tecnología ; Gobernanza ; Gestión ; Innovación ; Destinació turística intel·ligent ; Tecnologia ; Governança ; Gestió ; Innovació ; Smart destination ; Technology ; Governance ; Management ; Innovation ; Destination intelligente ; Technologie ; Gouvernance ; Gestion
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 62, Núm. 2 (maig-agost 2016) , p. 327-346 (Articles) , ISSN 2014-4512

Adreça original: http://dag.revista.uab.es/article/view/v62-n2-ivars-solsona-giner
DOI: 10.5565/rev/dag.285


20 p, 323.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-05-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir