Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/157070
Contribuciones de una intervención didáctica usando cuestiones sociocientíficas para desarrollar el pensamiento crítico
Torres Merchan, Nidia (Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia)
Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departament de didàctica de les Ciencies Experimentals i Socials)

Títol variant: Contribucions d'una intervenció didàctica usant qüestions sociocientíficas per desenvolupar el pensament crític
Títol variant: Contributions of intervention teaching using socioscientific issues to develop critical thinking
Data: 2016
Resum: El propósito de este estudio es presentar el impacto de una intervención usando cuestiones sociocientíficas para desarrollar el pensamiento crítico en estudiantes universitarios. Se hizo un estudio cuasiexperimental pretest-postest con 56 estudiantes durante 16 semanas. La información del pretest y postest fue valorada desde un análisis cualitativo y cuantitativo del contenido, que permite comparar el tipo de respuestas de los participantes una vez finalizada la intervención. El análisis indica que los estudiantes emiten argumentos más fundamentados en relación con valorar aspectos sociales de la ciencia, cuestionan la información a partir de comparación de diversas fuentes y hacen reflexiones como futuros docentes de ciencias naturales.
Resum: El propòsit d'aquest estudi és presentar l'impacte d'una intervenció usant qüestions sociocientíficas per desenvolupar el pensament crític en estudiants universitaris. Es va fer un estudi quasiexperimental pretest-postest amb 56 estudiants durant 16 setmanes. La informació del pretest i postest va ser valorada des d'una anàlisi qualitativa i quantitatiu del contingut, que permet comparar el tipus de respostes dels participants una vegada finalitzada la intervenció. L'anàlisi indica que els estudiants emeten arguments més fonamentats en relació amb valorar aspectes socials de la ciència, qüestionen la informació a partir de comparació de diverses fonts i fan reflexions com a futurs docents de ciències naturals.
Resum: The purpose of this study is present the impact of an intervention using socioscientific issues to develop critical thinking in university students. It was made with a quasi-experimental study with 56 students for 16 weeks. The pre and post information was assessed from an analysis qualitative and quantitative that compares the type of participant responses once the intervention. The analysis indicates that students emit more grounded arguments relating to value social aspects of science, questioning information from comparing with various sources and indicate reflections as teachers of sciences.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Pensamiento crítico ; Cuestiones sociocientíficas ; Educación científica ; Pensament crític ; Qüestions sociocientíficas ; Educació científica ; Critical thinking ; Socioscientific issues ; Scientific education
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 43-65 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: http://ensciencias.uab.es/article/view/v34-n2-torres-solbes
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1638


24 p, 443.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-06-06, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir