Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/158634
Compartiendo visiones sobre la educación : un proyecto intergeneracional con séniors de la Universitat dels Majors y estudiantes de Magisterio
Pinazo-Hernandis, Sacramento (Universitat de València)
Agulló, Carmen (Universitat de València)
Cantó Doménech, José (Universitat de València)
Moreno, Shaila (Universitat de València)
Torró, Iolanda (Universitat de València)
Torró, Joan (Universitat de València)

Títol variant: Compartint visions sobre l’educació : un projecte intergeneracional amb sèniors de la Universitat dels Majors y estudiants de Magisteri
Títol variant: Sharing points of view about education : an intergenerational program with seniors of the third-age university (u3a) and students in the teacher education degree
Data: 2016
Resum: Memoria y patrimonio vivo es un proyecto de innovación educativa centrado en el diálogo intergeneracional de las experiencias de vida y de vida educativa entre estudiantes séniors (Universitat dels Majors) y juniors (estudiantes de Magisterio Infantil), que se ha desarrollado en la Universitat de València (Campus d’Ontinyent) con sesiones quincenales a lo largo de seis meses de trabajo. Durante el proyecto se estableció un diálogo intergeneracional sobre la educación a lo largo de la vida que permitió obtener diferentes visiones y superar estereotipos mutuos entre personas de distintas generaciones al aprender unas de otras a través de la interacción directa. El hecho de utilizar metodología cualitativa a partir de las narraciones escritas (diarios) ha permitido comprobar la emergencia de diferentes categorías y subcategorías, entre las que cabe destacar los beneficios de la intergeneracionalidad (ganancias) y la validación (empoderamiento) de los participantes, el aprendizaje de nuevos conocimientos (intercambio de aprendizajes), las semejanzas entre ambos grupos de edad y el valor de la reminiscencia. Además, ha servido para difundir una imagen positiva de las personas mayores en la medida que son capaces de contribuir a la sociedad como ciudadanos activos.
Resum: Memòria i patrimoni viu és un projecte d’innovació educativa centrat en el diàleg intergeneracional de les experiències de vida i de vida educativa entre estudiants sèniors (Universitat dels Majors) i júniors (estudiants de Magisteri Infantil), que s’ha desenvolupat a la Universitat de València (Campus d’Ontinyent) en sessions de treball quinzenals durant sis mesos. Durant el projecte es va establir un diàleg intergeneracional al voltant de l’educació al llarg de la vida que va permetre obtenir-ne diferents visions i superar estereotips mutus entre persones de diferents generacions en aprendre les unes de les altres a través de la interacció directa. El fet d’utilitzar metodologia qualitativa a partir de les narracions escrites (diaris) ha permès comprovar l’emergència de diferents categories i subcategories, entre les quals destacaríem els beneficis de la intergeneracionalitat (guanys) i la validació (apoderament) dels participants, l’aprenentatge de nous coneixements (intercanvi d’aprenentatges), les semblances entre ambdós grups d’edat i el valor de la reminiscència. A més, ha servit per difondre una imatge positiva de les persones grans en tant que són capaces de contribuir a la societat com a ciutadans actius.
Resum: Memory and Live Heritage is an educational innovation project focused on the intergenerational dialogue of seniors’ and juniors’ life experiences and educational life conducted at the University of Valencia (Campus de Ontinyent) in biweekly sessions over a six-month period. Through direct interaction and shared learning, the intergenerational dialogue permitted obtaining different views on lifelong learning, while overcoming mutual stereotypes between people of different generations. The qualitative data analysis based on written narratives in diary form revealed different categories and sub-categories, among them intergenerational benefits (gains), validation (empowerment), the attainment of new knowledge (shared learning), similarities between participants of different ages, and the value of reminiscence. The project also served to promote a positive image of older people as active citizens who are capable of contributing to the community.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Proyectos intergeneracionales ; Innovación educativa ; Personas mayores ; Participación ; Envejecimiento activo ; Historias de vida educativa ; Projectes intergeneracionals ; Innovació educativa ; Persones grans ; Participació ; Envelliment actiu ; Històries de vida educativa ; Intergenerational projects ; Educational innovation ; Elderly people ; Participation ; Active aging ; Educational life stories
Publicat a: Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 337-357 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

DOI: 10.5565/rev/educar.708


21 p, 156.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-06-28, darrera modificació el 2016-11-07



   Favorit i Compartir