Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/163169
Lectures de l'impacte de la crisi econòmica en la vida quotidiana dels infants a Catalunya
Prats Ferret, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Baylina Ferré, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Ortiz Guitart, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)

Títol variant: Reading on the economic crisis impact on children’s daily life in Catalonia
Títol variant: Lecturas del impacto de la crisis económica en la vida cotidiana de la infancia en Cataluña
Data: 2015
Resum: La crisi econòmica i financera afecta intensament la vida quotidiana de les famílies i la infància a Catalunya. Utilitzant una metodologia de tipus qualitatiu, s’estudia el tractament d’aquest tema en els principals informes especialitzats i la premsa. Aquesta aproximació documental es complementa amb entrevistes a persones expertes de l’àmbit educatiu sobre la seva percepció del fenomen. S’observa que cada cop més famílies viuen situació de pobresa i vulnerabilitat. Les escoles i altres espais educatius viuen canvis significatius i s’hi adapten. Les famílies incrementen l’acompanyament dels infants a les escoles i redistribueixen tasques de la llar i de cura de la família entre el seus membres. Les entitats d’atenció social veuen disminuir els recursos mentre les demandes augmenten i es diversifiquen. Aquests efectes de la crisi no són iguals per a tota la població, ni a tot arreu. Es pretén analitzar aquestes diferències socials i espacials incorporant-hi una perspectiva de gènere.
Resum: The financial and economic crisis in countries of Southern Europe affects the daily lives of children and young people in Catalonia. Using a qualitative methodology, this paper focus on how this issue is treated by specialized reports and the press. This first approach is complemented with interviews to experts, from the field of education, on their perception of the phenomenon. More and more families live situations of poverty and vulnerability. Schools and after school activities experiment significant changes and try to adapt to them. Moreover, parents are taking children to school more often and housework and family care are readjusted among family members. Accordingly, in a context of fewer resources for social care organizations, the demand increases and become more diversified. The impact of the crisis on children’s daily lives varies in different locations. This article aims to analyse the social and spatial differences taking into account the gender perspective.
Resum: La crisis económica y financiera afecta intensamente la vida cotidiana de las familias y la infancia de Cataluña. Utilizando una metodología de tipo cualitativo, se estudia cómo se trata este tema en los principales informes especializados y la prensa. Esta aproximación documental se complementa con entrevistas a personas expertas del ámbito educativo sobre su percepción del fenómeno. Se observan cada vez más familias que viven situaciones de pobreza y vulnerabilidad. Las escuelas y otros espacios educativos viven cambios significativos y se adaptan a ellos. Las familias incrementan su tarea de acompañamiento en las escuelas y redistribuyen las tareas del hogar y del cuidado de la familia. Las entidades de atención social ven disminuir los recursos mientras las demandas aumentan y se diversifican. Estos efectos de la crisis no son iguales para toda la población, ni en todos los lugares. Se pretende analizar estas diferencias sociales y espaciales incorporando una perspectiva de género.
Nota: Número d'acord de subvenció FEM2012/34794
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Infància ; Joventut ; Gènere ; Crisi ; Vida quotidiana ; Children ; Youth ; Gender ; Crisis ; Everyday life ; Infancia ; Juventud ; Género ; Vida cotidiana
Publicat a: Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Vol. 80 (2015) , p. 179-197, ISSN 2014-0037

DOI: 10.2436/20.3002.01.96


19 p, 308.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-07-25, darrera modificació el 2016-08-01



   Favorit i Compartir