Resultats globals: 406 registres trobats en 0.05 segons.
Llibres i col·leccions, 5 registres trobats
Documents de recerca, 85 registres trobats
Articles, 310 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions 5 registres trobats  
1.
268 p, 2.6 MB Estudos de recepção Latino-Americanos: métodos e práticas / Mayora Ronsini, Veneza ; Cogo, Denise, coord. ; Repoll, Jerónimo, coord.
El libro incluye una selección de los trabajos presentados en el XI Congreso Latinoamericano de Investigadores de la Comunicación, realizado en Montevideo, Uruguay, en Mayo de 2012. Los textos ofrecen un panorama de aproximaciones teórico-metodológicas en los estudios de recepción. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 7)  
2.
43 p, 765.8 KB Janice Monk : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a l'auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres el dia 16 de l'any 2013 / Monk, Janice ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Garcia Ramon, Maria Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Janice Monk per Maria Dolors Garcia-Ramon ; Braided streams : Spaces and flows in a career / discurs de Janice Monk ; curriculum vitae de Janice Monk

2 documents
3.
139 p, 2.8 MB Diferències en els resultats educatius de nois i noies a Catalunya / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Donoso Vázquez, Trinidad (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Asensio Nerín, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Velasco Martínez, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Aquest és resultat d'una recerca avaluativa on s'aporta una considerable quantitat de dades i elements per a la reflexió, que van des de la recerca bibliogràfica fins a l'anàlisi de resultats d'avaluació dels nois i noies a Catalunya. [...]
[Barcelona] : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2012 (Documents (Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)) ; 22)  
4.
184 p, 3.7 MB Programa de Prevenció de violència de gènere a la Universitat: Qüestió de gènere? Parlem-ne! / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Calsamiglia Madurga, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Psicologia Social) ; Mena Yuste, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
El volum del Reculls VI tracta sobre l'anàlisi i la reflexió fruit del debat i de les aportacions generades a l'entorn del Programa Qüestió de gènere? Parlem-ne!, dissenyat i desenvolupat per l'equip la UAP-Assessorament Psicopedagògic. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2010 (Reculls)  
5.
12 p, 356.1 KB La utopía moral de un héroe político-cristiano : el Tomás Moro de Fernando de Herrera / Neumeister, Sebastian
Fernando de Herrera dedica a Tomás Moro, canciller de Enrique VIII de Inglaterra y defensor de la Iglesia, una biografía al parecer muy heterogénea, una veces detallada, otras más bien general. El texto se sitúa entre los géneros de la historiografía y de la hagiografía, disponiendo la vida del protagonista en forma semidramática, como en un «Teatro de la Tragedia». [...]
Fernando de Herrera, an important humanist and poet of 17th-century Seville, narrates the martyrdom of another humanist, Sir Thomas More, Lord Chancellor of England and advocate of the Catholic Church, in a seemingly very heterogeneous biography —at some points very detailed, at others quite general— which lies somewhere between history and hagiography, presenting More’s life in a semi-dramatic way, as a «Theatre of Tragedy». [...]

2010 (Studia aurea monográfica ; 1.)
Studia Aurea Monográfica, Núm. 1 (2010) , p. 147-158  

Documents de recerca 85 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
126 p, 14.1 MB Redes sociales y marcas deportivas: ¿en fuera de género? / López Salas, Sandra ; Añaños, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els estereotips de gènere sempre han estat presents a la societat i han suposat un tema de controvèrsies també a la publicitat. Comunicar suposa expressar estils de vida i valors, i és per això que també es transmeten aquests estereotips als anuncis. [...]
Los estereotipos de género siempre han estado presentes en la sociedad y han supuesto un tema de controversias también en la publicidad. Comunicar supone expresar estilos de vida y valores, por ello también se transmiten estos estereotipos en los anuncios. [...]
Gender stereotypes have always been present in our society and they have been a subject of controversy also in advertising. Communicating means expressing lifestyles and values, which is why these stereotypes are also found in advertisements. [...]

2017
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2.
Grises y claroscuros en la obra de Cristina Fernández Cubas. Sus cuentos fantásticos a través de los ojos de Todorov / Rugoso Zapata, Milena Alejandra ; Roas Deus, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En este trabajo analizo el género fantástico en cuatro cuentos de Cristina Fernández Cubas teniendo en cuenta como base teórica la definición proporcionada por Tzvetan Todorov. En concreto me centro en uno de los aspectos más relevantes; el concepto de incertidumbre, y determino si su aparición es relevante a la hora de definir lo fantástico. [...]
En aquest treball analitzo el gènere fantàstic en quatre contes de Cristina Fernández Cubas fent servir com a base teòrica la definició proporcionada per Tzvetan Todorov. En concret analitzo un dels aspectes més rellevants; la vacil·lació experimentada pel lector, i reflexiono sobre la importància d'aquesta característica per a perfilar les característiques del gènere fantàstic. [...]

2017
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
   
3.
23 p, 308.0 KB Reescritura contemporánea del mito de Ifis. Girl Meets Boy, de Ali Smith / García Leitón, Cristina ; Torras, Meri, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente trabajo pretende analizar la manera en la que el mito de Ifis de Ovidio queda reescrito en la novela Girl Meets Boy, de la escocesa Ali Smith. Tras un primer apartado en el que se recogen los datos teóricos necesarios sobre reescritura, tematología y género para realizar el análisis concreto de la reescritura del mito ovidiano en una obra contemporánea, se analiza cómo se ha llevado a cabo dicha escritura a partir de varios episodios de la novela para determinar en qué sentidos el mito de Ifis está presente en ella.
El present treball pretén analitzar la manera en la qual el mite d’Ifis d'Ovidi queda reescrit en la novel·la Girl Meets Boy, de l'escocesa Ali Smith. Després d'un primer apartat en què es recullen les dades teòriques necessàries sobre reescriptura, tematologia i gènere per a realitzar l'anàlisi concreta de la reescriptura del mite ovidià en una obra contemporània, s'analitza com s'ha dut a terme aquesta escriptura a partir de diversos episodis de la novel·la per tal de determinar en quins sentits el mite d’Ifis està present en ella.

2017
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
4.
51 p, 774.5 KB Discourses of masculinity in Suzanne Collins' The Hunger Games Trilogy. Defending the alternative man, Peeta Mellark / Sáez Garrido, Ana ; Martín Alegre, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Suzanne Collins’ trilogy The Hunger Games (2008-10) portrays the dystopian society of Panem. Every year, the national celebration of the Hunger Games gathers two tributes from each district, a boy and a girl, to fight for their own survival. [...]
A la seva trilogia Els Jocs de la Fam (2008-10), la Suzanne Collins ens presenta la distòpia de Panem on cada any se celebren els Jocs de la Fam. Els Jocs reuneixen dos tributs, un noi i una noia de cada districte de la nació per lluitar per la seva supervivència. [...]

2017
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
5.
29 p, 235.0 KB Desire in Times of Apartheid. A Trigger for rebellion. The case for The World Unseen / Ruta Serra, Helena ; Pujolràs Noguer, Esther, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Set in Pretoria in the 1950s, Shamim Sarif’s The World Unseen explores a territory of unexpected, prohibited relationships during South Africa’s Apartheid. The racist and oppressive system did not only affect personal freedom, but it also had an enormous psychological impact on the victims. [...]
Situada a Pretoria a la dècada dels 1950, The World Unseen, de Shamim Sarif, explora un territori de relacions prohibides i inesperades, durant el període del Apartheid a Sud-Àfrica. El règim, racista i opressiu, no va afectar només la llibertat personal, sinó que també creà un gran impacte psicològic en les víctimes. [...]

2017
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
6.
43 p, 430.2 KB Cossos amenaçants : la percepció de l’acció directa dins el moviment feminista autònom de Barcelona / Ruedas Rodríguez, Andrea ; Mir Garcia, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Analitza les problemàtiques derivades de les relacions de poder basades en el gènere dins els moviments socials i, concretament, en l’àmbit de l’acció directa. Les dones que exerceixen violència política estan estigmatitzades doblement: són rebels contra l'autoritat de l'estat i contra la norma patriarcal. [...]
2017
Graduat o Graduada en Ciència Política i Gestió Pública [818]
2 documents
7.
21 p, 381.4 KB Guia per a la introducció de la perspectiva de gènere en la docència / Ponferrada, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
Guia de suport al professorat i a altres agents de la universitat implicats en la qualitat docent per tal d'introduir la perspectiva de gènere a les guies docents i plans d'estudi, així com per a coordinar la implementació de la mesura 3. [...]
Bellaterra 2017  
8.
105 p, 2.0 MB Les identitats trans en la comunitat educativa / Cabanes Herrera, Sara ; Morón Velasco, Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball és fruit d'una gran sensibilització envers la identitat de gènere, fent especial èmfasi en la transsexualitat infantil. El conforma una recerca teòrica sobre dades històriques, jurídiques i educatives, com també un estudi de cas on han participat centres educatius, institucions i persones trans. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
9.
32 p, 362.2 KB The Devilish Ways of Catherine Bourne : Breaking Heteronormative Gender Roles in The Garden of Eden by Ernest Hemingway / Pavón Bayley, Mireia ; Gimeno Pahissa, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Catherine Bourne can be seen as, if not the first, the most feminist hemingwayesque heroine. The Garden of Eden, published posthumously in 1986, presents the journey of Catherine into the discovery of her gender and sexual identity as she transgresses all the established norms and rejects heteronormative rules. [...]
Catherine Bourne es pot considerar una de les heroïnes més feministes que Hemingway va escriure. The Garden of Eden, una novel·la publicada pòstumament l’any 1986, narra el procés del descobriment de la nova identitat de gènere i sexualitat de la seva protagonista, Catherine Bourne, a mida que trenca amb les normes establertes i rebutja els cànons heteronormatius. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
10.
27 p, 524.7 KB The Figure of the Changeling : Gender Conflict in A Midsummer Night’s Dream / Mas Fontanet, Clàudia ; Coral Escolà, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The Renaissance period was fully charged with myths and fairies. A recurring one was the changeling, a replacement fairies put when they stole a human baby. This study approaches the reformulation of the figure of the changeling as an important character and necessary to erode the firmly established gender roles present in the play. [...]
Un dels mites presents en el Renaixement era el del nen canviat, és a dir, la substitució d’un nadó humà per un fill d’una criatura fantàstica. No obstant Shakespeare canvia el significat d’aquest personatge, donant-li un nou propòsit. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  

Documents de recerca : 85 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Articles 310 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 229.8 KB La poesía de Victoria Guerrero, un arte de la incomplacencia / Salazar, Ina (Universidad de Caen Normandie)
Este artículo presenta la obra de Victoria Guerrero (Lima, 1968) una de las voces más singulares y potentes de la actual poesía peruana, postulando que la escritura que propone, nutrida por la energía y las conquistas de las vanguardias y neovanguardias, por sus sueños de comunión de arte y vida, pero desde el desencanto y la resistencia, únicas líneas de conducta y de palabra en el naciente siglo XXI peruano y globalizado produce nuevas coordenadas para la poesía en la conjugación de la exigencia de una conciencia ético-política y de una afirmación genérica.
This article presents the work of Victoria Guerrero (Lima, 1968), one of the most singular and powerful voices of todays Peruvian poetry. The work proposes that this writing is nourished by the energy and conquests of the avant-garde and neo-avant-garde, as well as by their dreams of communion of art and life, but it does it from disenchantment and resistance. [...]
Aquest article presenta l'obra de Victoria Guerrero (Lima, 1968), una de les veus més singulars i potents de la poesia peruana actual, postulant que l'escriptura que proposa, nodrida per l'energia i les conquestes de les avantguardes i neoavantguardes, pels seus somnis de comunió d'art i vida, però des del desencant i la resistència, úniques línies de conducta i de paraula en el naixent segle XXI peruà i globalitzat produeix noves coordenades per la poesia en la conjugació de l'exigència d'una consciència eticopolítica i d'una afirmació genèrica.

2017 - 10.5565/rev/mitologias.451
Mitologías hoy, Vol. 15 (2017) , p. 35-50 (Dossier)  
2.
29 p, 2.9 MB Desenvolupament rural a l'Alt Pirineu i Aran : emprenedoria i participación de les dones / Tulla i Pujol, Antoni F. 1945- (Antoni Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Pallarès Blanch, Marta (Seu d'Urgell (Catalunya). Ajuntament) ; Vera, Ana, 1973- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Als Pirineus catalans es duen a terme activitats innovadores al costat d’activitats tradicionals, que s’han adaptat al marc econòmic i social actual. Les noves activitats generen interaccions entre les àrees rurals dels Pirineus i les àrees urbanes de Catalunya. [...]
En el Pirineo catalán se llevan a cabo actividades innovadoras junto a las tradicionales, cada vez más adaptadas al marco económico y social actual. Estas nuevas actividades ponen en relación las áreas rurales del Pirineo con las áreas urbanas de Cataluña. [...]
Innovative activities are to be found together with traditional activities in the Catalan Pyrenees. These new activities generate interactions between rural areas in the Pyrenees and the urban areas of Catalonia. [...]

2017 - 10.2436/20.1503.01.75
Quaderns agraris, Núm. 42 (2017) , p. 73-101  
3.
18 p, 155.1 KB Vocational education and training in Switzerland : a gender perspective. From socialisation to resistance / Lamamra, Nadia (Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training (SFIVET))
In Switzerland, dual vocational education and training (VET), which alternates learning at school and training in a host-company, is the most common educational pathway followed by young people after compulsory school. [...]
En Suiza, la formación profesional (FP) dual, que combina el aprendizaje en la institución docente y la formación en una empresa mediante un convenio, es la vía más seguida por los jóvenes después de la enseñanza obligatoria. [...]
A Suïssa, la formació professional (FP) dual, que combina l'aprenentatge a la institució docent i la formació en una empresa mitjançant un conveni, és la via més seguida pels joves després de l'ensenyament obligatori. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.863
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 379-396 (Monográfico)  
4.
22 p, 509.4 KB La inserción laboral de los jóvenes y las jóvenes con titulación de formación profesional de grado medio y superior en España / Salvà-Mut, Francesca (Universitat de les Illes Balears) ; Tugores-Ques, María (Universitat de les Illes Balears) ; Adame-Obrador, María Teresa (Universitat de les Illes Balears) ; Oliver-Trobat, Miquel F. (Universitat de les Illes Balears)
El objetivo de este trabajo es analizar la inserción laboral de los jóvenes de España que tienen la titulación correspondiente a un ciclo formativo de grado medio (CFGM) o de grado superior (CFGS). [...]
L'objectiu d'aquest treball és analitzar la inserció laboral del jovent d'Espanya que té la titulació corresponent a un cicle formatiu de grau mitjà (CFGM) o de grau superior (CFGS). L'anàlisi s'aborda des d'una perspectiva comparativa, en funció del nivell d'estudis i del sexe. [...]
This paper analyses the labour market participation of young Spanish workers holding an intermediate or higher vocational education and training (VET) diploma. The analysis is undertaken from a comparative perspective considering level of education and gender. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.869
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 357-378 (Monográfico)  
5.
54 p, 347.2 KB Anàlisi bibliogràfica dels estudis sobre traducció i recepció literàries a Catalunya durant el franquisme / Jané Lligé, Jordi (Grup d'Estudis de la Traducció Catalana Contemporània)
L'estudi de les iniciatives de traducció literària al català que s'endegaren durant el franquisme, com també de les circumstàncies en què tingué lloc l'activitat traductora durant aquell període, ha esdevingut en els darrers temps una àrea de recerca molt prolífica a casa nostra. [...]
The analysis of the literary translation initiatives into Catalan which were set in motion throughout Franco’s dictatorship, as well as the analysis of the circumstances under which translation took place at that time have become a very prolific area of research in our countryin recent years. [...]

2016 - 10.7238/fit.v0i4.2960
Franquisme & Transició. Revista d'Història i de Cultura, Núm. 4 (2016) , p. 257-310  
6.
8 p, 773.6 KB Analysis of gender equality competence present in cultural positions / Mimbrero Mallado, Concepción (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Pereira da Silva, Joilson (Universidade Federal de Sergipe) ; Cantera Espinosa, Leonor M. (Universidad Autónoma de Barcelona)
Articulating the gender dimension in organizations is not easy because their members have to be trained to adopt positions that facilitate the implementation of solutions that help to combat inequalities. [...]
2017 - 10.1590/1982-43272766201711
Paideia, Vol. 27 Núm. 66 (2017) , p. 90-97  
7.
25 p, 143.7 KB Explorando la agencia de las mujeres encarceladas a través de sus experiencias amorosas / de Miguel Calvo, Estibaliz (Universidad del País Vasco)
El presente trabajo explora la agencia de las mujeres encarceladas a través de sus experiencias emocionales, una agencia caracterizada por la redefinición de la propia identidad y por las decisiones en la vida emocional, que resultan disruptivas de las lógicas carcelarias. [...]
This article explores the agency of incarcerated women through their emotional experiences; an agency characterised by the redefinition of one's identity and decisions in the realm of emotions, which are disruptive of prison logics. [...]
Aquest treball explora l'agència de les dones empresonades a través de les seves experiències emocionals, una agència caracteritzada per la redefinició de la pròpia identitat i per les decisions en la vida emocional, que resulten disruptives de les lògiques carceràries. [...]

2017 - 10.5565/rev/papers.2340
Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 2 (Abril-Juny 2017) , p. 311-335 (Artículos de monográfico)  
8.
24 p, 140.6 KB Maternidad en prisión : situación de los hijos e hijas que acompañan a sus madres compartiendo condena / Gea Fernández, Mª José (Universidad Complutense de Madrid)
En el presente artículo se analiza la situación de los hijos e hijas que conviven con sus madres en las cárceles españolas desde la sociología de la infancia. Esta ciencia actúa mediante la aplicación de un enfoque de derechos que permite profundizar en el papel activo de la infancia atendiendo a las diferentes realidades que pueden vivirse. [...]
This article analyses the situation of children living with their mothers in Spanish prisons within the framework of the sociology of childhood. This branch of sociology implements a rights-based approach that allows examining in depth the active role of children according to the different realities they experience. [...]
En el present article s'analitza la situació dels infants que conviuen amb les seves mares a les presons espanyoles des de la sociologia de la infància. Aquesta ciència actua mitjançant l'aplicació d'un enfocament de drets que permet aprofundir en el paper actiu de la infància atenent a les diferents realitats que poden viure's. [...]

2017 - 10.5565/rev/papers.2339
Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 2 (Abril-Juny 2017) , p. 287-310 (Artículos de monográfico)  
9.
15 p, 428.0 KB Identitats "queer", cossos i sexualitat en les narratives fílmiques de la infància de Kore-eda Hirokazu / Rifà Valls, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
En aquest article s'interpreta la relació entre la construcció de les identitats a la infància i l'educació en el cinema de Kore-eda Hirokazu. L'estudi de les identitats es fonamenta a partir de la teoria queer, els estudis de masculinitats i la teoria postcolonial, aplicats a la infància. [...]
En este artículo se interpreta la relación entre la construcción de las identidades en la infancia y la educación en el cine de Kore-eda Hirokazu. El estudio de las identidades se fundamenta a partir de la teoría queer, los estudios de masculinidades y la teoría poscolonial, aplicados a la infancia. [...]
Dans cet article, nous interprétons la relation entre la construction des identités dans l’enfance et l’éducation dans le cinéma de Kore-eda Hirokazu. L’étude des identités est développée à partir de la théorie queer, les études de masculinités et la théorie postcoloniale, appliquées à l’enfance. [...]
This paper examines the relationship between education and the construction of identities in childhood in Kore-eda Hirokazu’s films. The study of identities is based on queer theory, masculinity studies and postcolonial theory applied to childhood. [...]

2014
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 47 (2014) , p. 143-157  
10.
3 p, 306.6 KB Definiendo derechos, para definir qué igualdad de género y en qué condiciones / Groome, Helen
Muchas acciones han realizado las mujeres a lo largo de la historia para mejorar su situación y muchas páginas se han escrito sobre ellas. Todas han estado buscando empoderarse de alguna manera (dotarse de poder, sea económica, sea legal o de otra índole) y con una única ligazón: ser oprimida por ser mujer. [...]
2010
Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas, Núm. 2 (julio 2010) , p. 19-21  

Articles : 310 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
8 p, 1002.5 KB La publicitat i la imatge corporal a l'inici de l'adolescència / Añaños, Elena ; Rodríguez-Muñoz, Lorena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Psychology, Communication and Advertising
Elements d'educació mediàtica, adreçats als i les estudiants de l'inici de l'adolescència, relacionats amb els estereotips de imatge corporal transmesos per la publicitat.
2015
Conferencia IES Pere Calders. Cerdanyola del Vallès, 2015  
2.
13 p, 732.4 KB Investigació amb perspectiva de gènere : investigació feminista i amb perspectiva de gènere, punts claus i eines / Freixes Sanjuán, Teresa ; Ponferrada Arteaga, Maribel ; Observatori per a la Igualtat
Material de sensibilització i formació en la perspectiva de gènere en la recerca per a professorat i personal investigador de la UAB.
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  
3.
23 p, 992.7 KB Fabulant el monstre masculí : la ficció de detectius i la ciència-ficció a la novel•la de Richard Morgan 'Black Man' (2007) / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
2007
Ciència i ficció. L’exploració creativa dels mons reals i dels irreals. Barcelona, Catalunya, : 2015  
4.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa, Carlos (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Ivan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC)
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l’ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of “epistemological context” as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d’aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre ‘contexto del alumno’ y ‘contexto de modelización científica escolar’ y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  

5.
17 p, 1.5 MB Is there gender bias in the assessment of advertising creativity? / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Gender discrimination in creative departments has been studies using surveys, content analyses, and qualitative methods (Broyles, S. & Grow, J. 2008). Previous research depicts that there exists interest in variables related with assessing advertising creativity (Koslow et al. [...]
2012
International Conference on Research in Advertising, 11a : 2012  
6.
8 p, 36.8 KB Introducció de la perspectiva de gènere a l’assignatura d’història social i política contemporània / Espuny Tomás, Maria Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i Ciències Històrico-Jurídiques) ; Paz Torres, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i Ciències Històrico-Jurídiques)
L'assignatura d'Història Social i Política Contemporània, que s'imparteix com assignatura troncal a la Diplomatura de RRLL, té com a fil conductor la perspectiva històrica de la legislació social. [...]
The subject entitled Social and Political Contemporary History, which is taught as a core subject in the framework of the Degree in Industrial Relations, has its focus in the historic perspective of social legislation. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.