Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/16779
El conteo en alumnos con necesidades educativas especiales : principios de equivalencia, ordenación y transitividad
Serrano Pau, Carrasumada (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica Evolutiva i de l’Educació)
Vendrell, Roser (Universitat Ramon Llull)
Ribera, Gemma (Fundació Antoni Cambrodí (Tarragona, Catalunya))
Montserrat, Mabel (Fundació Antoni Cambrodí (Tarragona, Catalunya))

Títol variant: El «conteo» en alumnes amb necessitats educatives especials. Principis d’equivalència, ordenació i transitivitat.
Títol variant: Counting process in pupils with special educational needs : principle of equivalence, ordering and transitivity
Data: 2006
Resum: El presente trabajo pretende conocer los mecanismos utilizados por participantes con discapacidad intelectual en el proceso de conteo, en el que están implicadas las relaciones de equivalencia, ordenación y transitividad que determinan la adquisición de número. Es un estudio comparativo con niños de 4 y 5 años evolutivos entre dos poblaciones de alumnado: un grupo de participantes con discapacidad intelectual (D. I. ) (con edades cronológicas de entre 8 y 12 años, cuya edad evolutiva de 4 y 5 años fue determinada a través de la evaluación con el Método Dimensional Cambrodí), escolarizados en un centro específico, y alumnado sin discapacidad intelectual (sin D. I. ), escolarizados en centro ordinario.
Resum: El present treball pretén conèixer els mecanismes utilitzats pels participants amb discapacitat intel·lectual en el procés de «conteo», en el qual estan implicades les relacions d’equivalència, ordenació i transitivitat que determinen l’adquisició de número. És un estudi comparatiu amb nens de 4 i 5 anys evolutius entre dues poblacions d’alumnat: un grup de participants amb discapacitat intel·lectual (D. I. ) (amb edats cronològiques d’entre 8 i 12 anys, l’edat evolutiva dels quals de 4 i 5 anys va ser determinada a través de l’avaluació amb el Mètode Dimensional Cambrodí), escolaritzats en un centre específic, i alumnat sense discapacitat intel·lectual (sense D. I. ), escolaritzats en centre ordinari.
Resum: The current study strives to clarify the mechanisms used by mentally retarded children in the counting process which involves the equivalence, ordering and transitivity relationships that determines the number acquisition. It’s a comparative study with 4 and 5 years old composed of two groups: one group are mentally retarded children (between 8 and 12 chronological years old and 4 and 5 years-old, developmental age, tested by Métode Dimensional Cambrodí) educated in a special school; and the other group are not mentally retarded children educated in a mainstream school.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Conteo ; Discapacidad intelectual ; Proceso cognitivo ; Retraso mental ; Necesidades educativas especiales ; Discapacitat intel·lectual ; Procés cognitiu ; Retard mental ; Necessitats educatives especials ; Counting ; Mentally retarded ; Cognitive process ; Special educational needs
Publicat a: Educar, N. 37 (2006) p. 151-166, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/58025


16 p, 92.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-04-24, darrera modificació el 2016-12-08



   Favorit i Compartir