Web of Science: 1 citations, Scopus: 2 citations, Google Scholar: citations,
El proceso de gestión de la RSC. Estudio de caso
Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona)
Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Benavides Delgado, Juan (Universidad Complutense de Madrid)

Additional title: The CSR management process. Case study
Date: 2017
Abstract: Introducción: Estamos ante un momento de cambio en el contexto empresarial, lo cual repercute en el comportamiento de las organizaciones con la sociedad, que a través de una adecuada gestión de la Responsabilidad Social Corporativa (RSC) da respuesta a los intereses de sus stakeholders. Metodología:El objetivo de esta investigación es analizar, mediante el estudio de caso Unilever España, cómo se articulan las diferentes fases del proceso de gestión de la RSC. Resultados y conclusiones: Los resultados muestran que el desarrollo de las diferentes fases tiene consecuencias en la propia naturaleza de la gestión de la RSC, siendo las principales: la transversalidad, la transparencia y el dinamismo. Esta investigación también supone una aportación interesante en la gestión de los valores de consumo (asociados a una marca producto) y su relación con los intangibles de la compañía.
Abstract: Introduction: We are living a moment of change in business context, which directly affects organizations' behaviour with society, through which a proper management of Corporate Social Responsibility (CSR) satisfies its starkeholders' interests. Methodology: The aim of this research is to analyze, focuzed on the Unilever Spain case study, how the different phases of the CSR management process are articulated. Results and conclusions:The results show that the development of the different phases has consequences in the own nature of the CSR management, being the main ones: transversality, transparency and dynamism. This research also provides an interesting contribution to the management of consumer values (linked to a product brand) and its relation to the company's intangibles.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Comunicación ; RSC ; Stakeholders ; Gestión ; Caso ; Unilever ; Communication ; Management case
Published in: Revista latina de comunicación social, Vol. 72 (2017) , p. 1.063-1.084, ISSN 1138-5820

DOI: 10.4185/RLCS-2017-1208


22 p, 198.0 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Laboratory of Instrumental Analysis of the Communication (LAICOM)
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > DCEI Research Group
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Publiradio
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2017-10-20, last modified 2024-05-18



   Favorit i Compartir