Proposal for a framework to evaluate elementary school students understanding of natural selection
Sá-Pinto, Xana (Universidade de Aveiro)
Pinto, Alexandre (Universidade de Aveiro)
Cardia, Pedro (P.Porto: Escola Superior de Educação)
Fonseca, Maria João (Universidade do Porto. Museu de História Natural e da Ciência)
Lopes, Joaquim Bernardino (Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro)
Data: |
2017 |
Resum: |
Evolution is one of the key concepts in biology that should be explored since kindergarten. However, the few studies analysing elementary school students' learning about natural selection used distinct criteria to evaluate their knowledge. In the present work we develope a framework to evaluate students' understanding of natural selection, based on a literature review and on an empirical study. This framework can be used to assess students understanding of evolution and natural selection, to inform the development of educational activities and to assess their impact on students' understanding of these processes. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Evolution ;
Natural selection ;
Evaluation framework ;
Elementary school students |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1083-1088, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/335628
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2018-01-22, darrera modificació el 2022-07-12