Proposal for a framework to evaluate elementary school students understanding of natural selection
Sá-Pinto, Xana (Universidade de Aveiro)
Pinto, Alexandre (Universidade de Aveiro)
Cardia, Pedro (P.Porto: Escola Superior de Educação)
Fonseca, Maria João (Universidade do Porto. Museu de História Natural e da Ciência)
Lopes, Joaquim Bernardino (Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro)

Data: 2017
Resum: Evolution is one of the key concepts in biology that should be explored since kindergarten. However, the few studies analysing elementary school students' learning about natural selection used distinct criteria to evaluate their knowledge. In the present work we develope a framework to evaluate students' understanding of natural selection, based on a literature review and on an empirical study. This framework can be used to assess students understanding of evolution and natural selection, to inform the development of educational activities and to assess their impact on students' understanding of these processes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Evolution ; Natural selection ; Evaluation framework ; Elementary school students
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1083-1088, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/335628


6 p, 202.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-01-22, darrera modificació el 2022-07-12



   Favorit i Compartir