Google Scholar: citations
Smell-Ad : la publicidad con aroma en el ambiente
Navalles Villar, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: Smell-Ad : advertising with fragrance in the environment
Date: 2018
Abstract: La incorporación de un aroma en el ambiente como un elemento de publicidad hace que aumente la atención, el interés y la memorización de la marca anunciadora y que la percepción de olor agradable mejore la imagen del transporte público, según se constató por el estudio Smell-Ad, basado en 400 encuestas, realizadas a viajeros expuestos al aroma, grupo experimental y viajeros no expuestos al aroma, grupo de control. Los resultados indican que existe un significativo aumento en los parámetros estudiados de atención, memoria, identificación y agradabilidad, para todos los rangos de edad. El tamaño de la muestra es suficiente para analizar los valores.
Abstract: The incorporation of a fragrance in the environment as an advertising element increases the attention, interest, and memorization of the advertising brand and the perception of a pleasant smell improves the image of public transport, as noted by the Smell-Ad study, based on 400 surveys, conducted among passengers exposed to the aroma, experimental group and non-exposed passengers to the aroma, control group. Results show there is a significant increase in the parameters studied of attention, memory, identification, and agreeability, for all age ranges. The statistical sampling size is sufficient to analyze the values. .
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Olfato ; Memoria ; Identificación ; Agradabilidad ; Publicidad ; Smell ; Aroma ; Memory ; Identification ; Pleasantness ; Advertising
Published in: Questiones publicitarias, Vol. 1 Núm. 21 (2018) , p. 13-19 (Artículos de investigación) , ISSN 1988-8732

Adreça original: https://www.questionespublicitarias.es/article/view/v1-n21-navalles
DOI: 10.5565/rev/qp.308


7 p, 2.7 MB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Questiones Publicitarias
Articles > Research articles

 Record created 2018-02-15, last modified 2022-03-28



   Favorit i Compartir