Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/19149
El reto del cambio educativo : nuevos escenarios y modalidades de formación
Fandos Garrido, Manuel

Títol variant: El repte del canvi educatiu : nous escenaris i modalitats de formació.
Títol variant: The challenge of the educational change : new Scenarios and Modalities of Training
Data: 2006
Resum: La capacidad de crecimiento informativo que tiene la red es exponencial con respecto a la capacidad de producción informativa de otros medios. Mayor cantidad y velocidad de transmisión son sus potenciales. La evolución de la sociedad y la introducción de las tecnologías de la información y la comunicación, en todos los ámbitos de la sociedad, afecta directamente al sector educativo y a todos los elementos que lo configuran. Es así, que nos encontramos ante «la fiebre» del uso de las tecnologías para obtener una mejora en los procesos formativos a pesar del peligro que su uso indiscriminado comporta. Los esfuerzos se centran ahora en reflexionar sobre la puesta en marcha de este nuevo paradigma formativo y en alcanzar el umbral de lo que debería ser una verdadera sociedad del conocimiento.
Resum: La capacitat de creixement informatiu que té la xarxa és exponencial pel que fa a la capacitat de producció informativa d’altres mitjans. Els seus potencials són més quantitat i velocitat de transmissió. L’evolució de la societat i la introducció de les tecnologies de la informació i la comunicació, en tots els àmbits de la societat, afecta directament el sector educatiu i a tots els elements que el configuren. Així, ens trobem davant la «febre» de l’ús de les tecnologies per tal d’obtenir una millora en els processos formatius, malgrat el perill que un ús indiscriminat comporta. Els esforços se centren ara a reflexionar sobre la posada en marxa d’aquest nou paradigma formatiu i assolir el llindar d’una plena i veritable societat del coneixement.
Resum: The capacity of informative growth which the Net has is exponential with regard to the informative production capacity of other methods of communication. Its potential includes a bigger quantity and a faster transmission. Both the evolution of society and the introduction of information and communication technologies in all social spheres have a direct effect on the educational realm as well as on all the elements that make it up. It is because of this that nowadays we find ourselves in front of the so-called ‘fever’ of the use of technologies aimed at improving the educational processes, despite the danger that its unconscious usage may carry with it. The present effort focuses on reflecting on the start of this new formative paradigm and achieving the fist step of what ought to be a real knowledgeable society.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Tecnologías de la información y la comunicación ; Nuevos escenarios de formación ; Formación on-line ; Tecnologies de la informació i la comunicació ; Nous escenaris de formació ; Formació en línia ; Information and communication technologies ; New formation scene ; On-line formation
Publicat a: Educar, N. 38 (2006) p. 243-258, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/72357


16 p, 102.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-07-12, darrera modificació el 2016-10-15



   Favorit i Compartir