Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites,
Urbanisme i comerç : estratègies de localització d'Ikea a la Comunitat Valenciana
Ponce Herrero, Gabino (Universitat d'Alacant)
Martí Ciriquián, Pablo (Universitat d'Alacant)

Títol variant: Urbanisme et commerce : stratégies pour localiser Ikea dans la Communauté Valencienne
Títol variant: Urbanism and business : Ikea location strategies in the region of Valencia
Títol variant: Urbanismo y comercio : estrategias de localización de Ikea en la Comunidad Valenciana
Data: 2020
Resum: Analitzem les estratègies de localització de l'empresa i les normes sectorials i urbanístiques que regulen l'activitat comercial a la Comunitat Valenciana. Valorem l'aplicació de la matriu d'Ansoff i les fortaleses de la matriu de Porter en el procés de geomàrqueting de l'empresa sobre territori valencià. Concloem que no són els interessos urbanístics ni socials de les ciutats valencianes els que determinen la localització previsible de dos establiments comercials de la firma Ikea. Ans al contrari, són les estratègies territorials d'aquesta empresa, fonamentades en la lògica de l'accessibilitat amb automòbil i del màxim benefici econòmic, les que determinen l'adaptació necessària dels plans sectorials, dels plans generals municipals i de la base socioeconòmica territorial.
Resum: Analizamos las estrategias de localización de la empresa y las normas sectoriales y urbanísticas que regulan la actividad comercial en la Comunidad Valenciana. Valoramos la aplicación de la matriz de Ansoff y las fortalezas de la matriz de Porter en el proceso de geomarketing de la empresa sobre territorio valenciano. Concluimos que no son los intereses urbanísticos ni sociales de las ciudades valencianas los que determinan la localización previsible de dos establecimientos comerciales de la firma Ikea. Por el contrario, son las estrategias territoriales de esta empresa, fundamentadas en la lógica de la accesibilidad con automóvil y del máximo beneficio económico, las que determinan la adaptación necesaria de los planes sectoriales, de los planes generales municipales y de la base socioeconómica territorial.
Resum: Nous analysons les stratégies de localisation de l'entreprise et les normes sectorielles et urbanistiques régissant l'activité commerciale de la région autonome de Valencia (Comunidad Valenciana). La matrice d'Ansoff et les forces de la matrice de Porter ont été appliquées au géomarketing d'Ikea sur le territoire valencien. Nous concluons que ce ne sont pas les intérêts urbains ou sociaux des villes de la région qui déterminent l'emplacement à venir de deux établissements commerciaux de l'entreprise. Au contraire, ce sont les stratégies territoriales d'Ikea, suivant une logique d'accès automobile et de bénéfice économique maximum qui déterminent l'adaptation nécessaire des plans sectoriels, des plans municipaux généraux et de la base socio-économique territoriale.
Resum: This paper analyzes business location strategies and the industry and urban planning rules that regulate commercial activity in the region of Valencia. The application of Ansoff's Matrix and the strengths of Porter's Matrix are assessed in the process of business geomarketing in this region. The findings show that the foreseeable locations of two Ikea stores are not determined by urban planning or the social interests of towns and cities in the region of Valencia. On the contrary, the territorial strategies of this firm, based on the logic of vehicle accessibility and maximum profits, determine the necessary accommodation of industry plans, general municipal plans and regions' socioeconomic foundation.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Geomàrqueting ; Urbanisme comercial ; Urbanisme integral ; Matriu d'Ansoff ; Matriu de Porter ; Geomarketing ; Urbanismo comercial ; Urbanismo integral ; Matriz de Ansoff ; Matriz de Porter ; Géomarketing ; Urbanisme commercial ; Urbanisme intégral ; Matrice d'Ansoff ; Matrice de Porter ; Commercial urbanism ; Integral urbanism ; Ansoff matrix ; Porter matrix
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 66 Núm. 1 (gener-abril 2020) , p.183-208 (Miscel·lània) , ISSN 2014-4512

Adreça original: https://dag.revista.uab.es/article/view/v66-n1-ponce-marti
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/373300
DOI: 10.5565/rev/dag.531


26 p, 16.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-07-30, darrera modificació el 2022-02-06



   Favorit i Compartir