Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Anscombe and the Unity of "Intention"
Melamed, Noam (Tel Aviv University)

Títol variant: Anscombe i la unitat d'"Intention"
Títol variant: Anscombe y la unidad de "Intention"
Data: 2020
Resum: The conviction that 'intention' is not semantically ambiguous but has a single and distinctive meaning frames the argument of Anscombe's masterwork Intention. What this meaning is, however, is barely recognizable in her book. One reason for this difficulty is that Intention starts from a threefold division of the appearance of the concept in our natural language and proceeds to develop its various accounts piecemeal. Another is the obscurity of the notion of 'practical knowledge' it introduces, precisely for shedding the light that would make its topic perspicuous as a whole. The present article aims to amend this obscurity by providing both a schema of unity for the various parts of the division and an account of the fixed character of the concept. For the former task, the article recaptures Anscombe's technical use of the term 'a kind of statement', uses it to clarify the nature of the division's parts, and argues that they are co-constituted in a larger context of rational proceedings. Having done this, the article shows that the point of such proceedings is to display the validity of practical reasoning in a given case. It analyses Anscombe's account of this kind of validity, providing thereby the representation of the fixed character of 'intention' as a distinct form of thinking.
Resum: La convicció que la "intenció" no canvia de significat en diversos contextos, sinó que ha de representar un concepte únic i distintiu, emmarca l'argument de G. E. M. Anscombe a Intention; tanmateix, l'explicació d'aquest concepte i l'esquema de la seva unitat general gairebé no es reconeixen en el seu llibre. Una de les raons és que <em>Intention</em> parteix d'una triple presentació del concepte en el nostre llenguatge natural i desenvolupa aquests aspectes de forma fragmentària. Una altra és l'obscuritat de la noció de coneixement pràctic que introdueix, precisament per aclarir allò que faria que el tema fos perspicu en conjunt. Aquest article repara l'obscuritat tornant a capturar primer els trets de la lògica filosòfica d'Anscombe i utilitzant-los per explicar la triple divisió i la seva coconstitució en un context més ampli de conducta racional. Un cop fet això, la recerca de l'epistemologia de l'acció deriva cap a l'enfocament de la lògica d'Anscombe, on es fa més clar que aquest context més ampli mostra una forma diferent de pensar.
Resum: La convicción de que la "intención" no cambia de significado en varios contextos, sino que debe representar un concepto único y distintivo, enmarca el argumento de Anscombe en Intention; sin embargo, la explicación de este concepto y el esquema de su unidad general son apenas reconocibles en su libro. Una de las razones es que Intention parte de una triple presentación del concepto en nuestro lenguaje natural y desarrolla dichos aspectos de forma fragmentaria. Otra es la oscuridad de la noción de conocimiento práctico que introduce, precisamente para clarificar aquello que haría que el tema fuera perspicuo en su conjunto. Este artículo subsana la oscuridad recapturando primero los rasgos de la lógica filosófica de Anscombe y utilizándolos para explicar la triple división y su coconstitución en un contexto más amplio de conducta racional. Una vez hecho esto, la investigación de la epistemología de la acción deriva hacia el enfoque de la lógica de Anscombe, donde se hace más claro que este contexto más amplio muestra una forma distinta de pensar.
Resum: La convicció que la "intenció" no canvia de significat en diversos contextos, sinó que ha de representar un concepte únic i distintiu, emmarca l'argument de G. E. M. Anscombe a Intention; tanmateix, l'explicació d'aquest concepte i l'esquema de la seva unitat general gairebé no es reconeixen en el seu llibre. Una de les raons és que Intention parteix d'una triple presentació del concepte en el nostre llenguatge natural i desenvolupa aquests aspectes de forma fragmentària. Una altra és l'obscuritat de la noció de coneixement pràctic que introdueix, precisament per aclarir allò que faria que el tema fos perspicu en conjunt. Aquest article repara l'obscuritat tornant a capturar primer els trets de la lògica filosòfica d'Anscombe i utilitzant-los per explicar la triple divisió i la seva coconstitució en un context més ampli de conducta racional. Un cop fet això, la recerca de l'epistemologia de l'acció deriva cap a l'enfocament de la lògica d'Anscombe, on es fa més clar que aquest context més ampli mostra una forma diferent de pensar.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Action ; Rationality ; Assertion and expression of intention ; Practical reasoning ; Practical self-consciousness ; Acció ; Racionalitat ; Afirmació i expressió de la intenció ; Raonament pràctic ; Autoconsciència pràctica ; Acción ; Racionalidad ; Afirmación y expresión de la intención ; Razonamiento práctico ; Autoconciencia práctica
Publicat a: Enrahonar, Vol. 64 (2020) , p. 113-133, ISSN 2014-881X

Adreça original: https://revistes.uab.cat/enrahonar/article/view/v64-melamed
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/370874
DOI: 10.5565/rev/enrahonar.1275


21 p, 174.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enrahonar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-04-01, darrera modificació el 2024-04-03



   Favorit i Compartir