La pertinencia de la historia en la enseñanza de ciencias : argumentos y contraargumentos
Lombardi, O. I. (Universidad de Buenos Aires. Gabinete de Desarrollo de Metodologías de la Enseñanza)
Data: |
1997 |
Resum: |
Adding up to the debate about the possibility of a historical view in science teaching, the present article frames some responses to the criticisms that, on the basis of the need of simplification and reconstruction of history, object its intrusion in science education. In that sense, the essentially constructive character of history and, particularly, of history of science is appointed, where the epistemological position of the historian acquires special relevance. The multiplicity of historical stories is a constituent characteristic of history and, thus, it does not represent an obstacle in sciences teaching. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Formació científica ;
Simplificació de la història ;
Interpretació de dades històriques ;
Història de la ciència ;
Historiadors wigh ;
Visió paradigmàtica de la ciència ;
Imparcialitat en història |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 343-349, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21503
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v15-n3-lombardi
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4162
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2007-12-12, darrera modificació el 2022-03-06