Google Scholar: citations
La pertinencia de la historia en la enseñanza de ciencias : argumentos y contraargumentos
Lombardi, O. I. (Universidad de Buenos Aires. Gabinete de Desarrollo de Metodologías de la Enseñanza)

Date: 1997
Abstract: Adding up to the debate about the possibility of a historical view in science teaching, the present article frames some responses to the criticisms that, on the basis of the need of simplification and reconstruction of history, object its intrusion in science education. In that sense, the essentially constructive character of history and, particularly, of history of science is appointed, where the epistemological position of the historian acquires special relevance. The multiplicity of historical stories is a constituent characteristic of history and, thus, it does not represent an obstacle in sciences teaching.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Formació científica ; Simplificació de la història ; Interpretació de dades històriques ; Història de la ciència ; Historiadors wigh ; Visió paradigmàtica de la ciència ; Imparcialitat en història
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 343-349, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21503
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v15-n3-lombardi
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4162


8 p, 414.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-12, last modified 2022-03-06



   Favorit i Compartir