Data: |
1996 |
Resum: |
According to the results of an exploratory research on Thermodynamics, it is concluded that the university students tested prefer explanations which account for underlying mechanisms (batigenous explanations) in physical phenomena analysed during the instruction process. Usage of explanations of this type as a promising didactical resource in the teaching of certain thermodynamic changes in gases is suggested, and two particular processes are used as examples. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Lleis de cinemàtica ;
Mecanismes profunds ;
Termodinàmica ;
Teories físiques ;
Didàctica de la física |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 343-349, ISSN 2174-6486 |