Google Scholar: cites
Secuencia de enseñanza sobre el electromagnetismo
Meneses Villagrá, Jesús Ángel
Caballero Sahelices, M. Concesa

Data: 1995
Resum: In orden to plan the teaching sequence of any physical topic, we consider essential to bear in mind three factors, at least: the scientific problems that arise from the subjects to be studied, the conceptions of the students to whom the teaching is addressed, and above all, the strategies and methodological process to be taken. This paper presents the didactic model, based on a constructivist approach, we use, the university students' conceptions about electromagnetism, the conceptual map where we make explicit our points of view of the concepts we work on, and the group activities we have designed in order to promote the conceptual, methodological and attitudinal change.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Constructivisme ; Formulació d'hipòtesis ; Materials d'instrucció ; Mapa conceptual ; Electromagnetisme ; Aprenentatge procedimental
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 36-45, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21391
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n1-meneses-caballero
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4281


10 p, 463.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-01-09, darrera modificació el 2023-07-19



   Favorit i Compartir