Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/22882
La integración del momento de la técnica en el proceso de estudio de campos de problemas de matemáticas
Bosch, Marianna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)

Data: 1994
Resum: This article provides a model of mathematical activity which describes it in terms of the study of fields of problems. This model helps us to analyze some didactical phenomena which are characteristic of the present systems of mathematics teaching. Special emphasis is devoted to the relation between the absence of so-called technique work, and some paradoxes about «mathematical creativity)). A new didactical device is proposed, the workshop of mathematicalpractice, in order to bring the technique work alive in the classrooms as an integrating force in the study of mathematical problems. Finally, as an example, one of the workshops designed and tested is described.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Anàlisi didàctic de l'activitat matemàtica ; Noció "d'ensenyar matemàtiques" ; Sistemes actuals d'ensenyament de les matemàtiques ; Tallers de pràctiques ; Creativitat matemàtica ; Procés didàctic ; Paradigma teoricista ; Paradigma modernista
Publicat a: Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 314-332, ISSN 0212-4521



19 p, 970.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-01-10, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir