Google Scholar: citations
Curso de ingreso en química a la universidad : un espacio de revisión y aprendizaje conceptual
Raviolo, Andrés
Andrade Gamboa, J.

Date: 1994
Abstract: In this article we report a didactic experience, based on a contructivist approach we carried forward in a chemistry classroom in the University Admittance Course, with the aim to promote conceptual revision and learning. Essentially two basic conceptual cores (discontinue nature of matter and conservations of matter properties) were taken into account. We started from previous ideas and pupils' difficulties. Several methodological strategies to overcome them were developed.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Estratègies deductives i matemàtiques ; Aprenentatge conceptual ; Aprenentatge memorístic ; Lleis físico-químiques ; Adquisició d'habilitats
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 361-368, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21376
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n3-raviolo-andrade
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4423


6 p, 252.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-10, last modified 2023-03-07



   Favorit i Compartir