Google Scholar: citations
Vino viejo en botellas nuevas : un problema con la epistemología constructivista
Matthews, M. R.

Date: 1994
Abstract: This article deals with what the autor regards as a fatal epistemological error in the constructivist doctrine: its theory maintains the Aristotelian-empiricist epistemological paradigm. However, good constructivist pedagogy could be rescued from the deficient theory that parented it if we made a clear distinction between real and theoretical objects; and knowledge is recognised as a process of intellectual production working with real objects that have been described, apprehended, or incorporated by a theoretical object.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Constructivisme ; Filosofia constructivista ; Epistemologia ; Empirisme ; Revolució científico-epistemològica ; Crítica constructiva
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 79-88, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21339
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n1-matthews
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4488


10 p, 604.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-16, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir