Data: |
1994 |
Resum: |
This article deals with what the autor regards as a fatal epistemological error in the constructivist doctrine: its theory maintains the Aristotelian-empiricist epistemological paradigm. However, good constructivist pedagogy could be rescued from the deficient theory that parented it if we made a clear distinction between real and theoretical objects; and knowledge is recognised as a process of intellectual production working with real objects that have been described, apprehended, or incorporated by a theoretical object. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Constructivisme ;
Filosofia constructivista ;
Epistemologia ;
Empirisme ;
Revolució científico-epistemològica ;
Crítica constructiva |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 79-88, ISSN 2174-6486 |